מעמיס 25 טון חדש מקומטסו (וידאו)

קומטסו מתחילה בשיווק ה-WA475-10 – שופל חדש המחליף שני דגמים וותיקים בהיצע

קומטסו WA475-10

קומטסו השיקה רשמית את המעמיס האופני החדש – והחשוב עבורה – קומטסו WA475-10; מדובר במעמיס במשקל עבודה של כ-25 טון המחליף בהיצע לא דגם אחד, אלא שניים: קומטסו WA470-8 וקומטסו WA480-8 הוותיקים.

כבר באפריל השנה חשפה קומטסו תמונות ופרטים כלליים של המעמיס החדש אך ללא מפרט מלא או מדויק. מה שכן קל היה לזהות הוא את העיצוב החדש לגמרי ומבנה שונה במקצת של הקבינה ומערך הזרועות.

זה עתה ערכה קומטסו-אירופה השקה ייחודית עבור ה-WA475-10 ללקוחות ולסוכנים במסלול המירוצים המפורסם בלה-מאן שבצרפת, בסמוך למרכז הפיתוח של יצרנית מכוניות הספורט הגרמנייה פורשה באתר. ככל הנראה שלא בכדי, שכן מבחינת קומטסו מהווה הדגם החדש קפיצת מדרגה טכנולוגית ביחס לצמד המעמיסים אותם הוא מחליף, עם הבטחות לחיסכון ממוצע של לא פחות מ-17% בצריכת הדלק. זאת ועוד: המעמיס החדש מתיימר להציע כוח פריצה גדול בכ-8% ביחס לדגמים היוצאים, תוספת כוח היגוי (פרקי) של 10%, מומנט זמין מרבי גבוה ב-15% (והמושג בסל"ד נמוך יותר) וירידה של לא פחות מ-30% בפליטת המזהמים.

קומטסו WA475-10

במנוע המשרת ב-WA475-10 דומה למנוע המוכר מהצמד WA470-8 ו-WA480-8 (קומטסו 6-צילינדרי בנפח כ-11.0 ליטר) אבל לאחר סדרת רענונים, עדכונים ושיפורים נרחבת ועתה הוא עומד בתקינה האירופאית 'שלב 5'. כתוצאה מכך מובטח מנוע יעיל יותר, וכאמור – נקי וחסכוני באופן משמעותי ביחס למנועים המשרתים אצל צמד הדגמים הקודמים. המנוע החדש דורש החלפת מסנני דלק מדי 1,000 שעות בלבד.

תיבת ההעברה היא חדשה לגמרי אף היא, ומתבססת על טכנולוגיה המשלבת בין מנגנון מכאני עם מערכת הידרוסטטית. בקומטסו מאמינים מאוד במערכת החדשה ומעניקים לה אחריות מלאה של חמש שנים או 10,000 שע"מ.

קומטסו WA475-10

בין יתר המערכות המתקדמות המוצעות במעמיס חדש זה נמצא מערכת למניעת דרדור במורד; מערכת הידראולית חדשה – המבטיחה יותר כוח, מהירות פעולה גבוהה יותר והכל תוך צריכת פחות אנרגיה; בקרת עומס חדשה; אפשרות לכיוון המהירות המרבית, כמו גם רגישות מנגנון נעילות הדיפרנציאל; בקרת מהירות וספיקת המערכת ההידראולית – בהתאם לצורך. מהירות התגובה מהירה מבעבר; מערכת זרועות חדשה, עם תכנון המבטיח תוספת קשיחות יחד עם צורך בפחות הספק לאותן הפעולות; עיצוב קבינה חדש – כולל מחוונים ומערכת ג'וי-סטיק, עם הבטחה לשיפור משמעותי בכל הקשור לנוחות הנסיעה והבידוד בפני רעשים ו-וויברציות. ועוד.

יבואנית הצמ"ה של קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.

איך קומטסו WA475-10 ביחס למתחריו? לחצו על התמונה וכנסו למנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: