קומפקטי מעודכן מקומטסו

קומטסו מחליפה את מעמיס ה-6.0 טון שלה במהדורה מעודכנת – חזקה, נקייה וחסכונית יותר

Komatsu WA80M‐8

קומטסו היפנית משיקה באירופה את הגרסה המעודכנת והחדשה למעמיס הקומפקטי WA80M – מעמיס בקטגוריית המשקל של ה-5.0 טון. המעמיס החדש מכונה WA80M-8 והוא מחליף את ה-WA80M-7 הוותיק שייצורו ייפסק.

קומטסו WA80M-8 הוא מעמיס אופני קומפקטי פירקי, המיועד לשרת במגוון רחב של משימות ותחומים – מעבודות העמסה קלאסיות בתחומי הבניין, התשתיות, הביוב והסלילה, דרך משימות של נושא כלים בשירות המוניציפלי או בחצרות מפעלים ועד למגוון משימות בתחומי החקלאות השונים: ברפתות, מרכזי מזון, דירים, לולים, משתלות וכיו"ב. הפופולריות הגוברת של מעמיסים בסגמנטים אלו ובקטגוריות המשקל הנמוכות היא שעמדה, ככל הנראה, מאחורי ההשקה הכפולה של המעמיס החדש מבית קומטסו: מוקדם יותר השנה בצפון אמריקה, ועתה, עם הגרסה המותאמת – באירופה.

בקומסטו טוענים כי "העיצוב הבולט והחריג נועד למשוך תשומת לב ולדאוג שהכלי החדש יבלוט בכל שטח – בעיקר מסיבות בטיחות". יודגש שבעיצוב אין כל חדש, וכי המעמיס החדש נותר דומה מאוד לדגם היוצא, אם לא זהה…

אז למרות שהמראה נותר כמעט זהה והמכלולים הנם אותם המכלולים בבסיסם, מסתבר שהמעמיס החדש עבר אינספור עדכונים, שיפורים וחידושים קטנים ברובם, עד שהוא בהחלט זכאי להגדרה "חדש". החשוב מכל הוא המנוע, שכאן הנו הדור החדש של מנוע ה-4-צילינדרים בנפח 3.3 ליטר של קומטסו, העומד עתה בתקני שלב 5 האירופאיים ומבטיח עוד כוח (עלייה מכמעט 70 כ"ס לכדי 73 כאן), עקומת מומנט שטוחה יותר, תגובת מצערת מהירה יותר והבונוס היותר משמעותי: צריכת דלק נמוכה יותר, למרות שבקומטסו לא מציינים מספרים. כפועל יוצא מעדכון המנוע חודשה גם מערכת הפליטה, ואחד ההבדלים הבודדים במראה החיצוני בין ה-WA80M‐7 ל-WA80M‐8 הוא באורך צינור המפלט היוצא מחופת המנוע מאחור, שבזה האחרון התקצר מהותית.

Komatsu WA80M‐8

בנוסף למנוע החדש הוחלפה גם המערכת ההידראולית במשופרת ויעילה יותר, בתוך כך גם המשאבה המרכזית המסתפקת בספיקה מרבית נמוכה יותר מבדגם היוצא: 60 במקום 64 ליטר/דקה. העברת הכוח אל כל הגלגלים מתבצעת דרך מערכת הידרוסטטית המאפשרת עתה מהירות נסיעה מרבית של 40 קמ"ש, במקום 30 קמ"ש בדגם היוצא.

למעמיס הקומפקטי החדש של קומטסו מערכת חיבור וניתוק מהירה של ציוד בקצה הזרועות המופעל הידראולית, במטרה לחסוך מהמפעיל לרדד מהכלי בכל חיבור/ניתוק של ציוד. מערכת הדיאגנוסטיקה המתקדמת של קומטסו – KOMTRAX – מוצעת בכלי זה כאבזור סטנדרטי במהדורתה המעודכנת ביותר.

יבואנית קומטסו לארץ היא חברת ניו פלדמן מחיפה.