מחפר 8.5 טון חדש מקומטסו

קומטסו מחליפה את מחפר ה-8.5 טון הוותיק שלה בכלי חדש – משופר, חסכוני, יעיל ונוח יותר

Komatsu PC88MR-11

קומטסו היפנית משיקה את המחפר הזחלי החדש PC88MR-11, המחליף את ה-PC88MR-10 הוותיק יותר בהיצע. מדובר במחפר במשקל עבודה של 8.5-8.75 טון בקירוב, תלוי באבזור ובמפרט, המבטיח שיפורים רבים, בפרט – עלייה בתפוקה במקביל לירידה בצריכת הדלק ובעלויות התפעול – ביחס לקודמו.

קומטסו PC88MR-11 מבוסס על קודמו, אך כולל שדרוג, שיפור ורענון כמעט בכל מערכות הכלי, עד כדי הגדרתו כ'חדש לגמרי'. המנוע הוא מתוצרת קומטסו – 2.5 ליטר, 3 צילינדרים המציע כאן 68 כ"ס – והוא עומד בתקנות המחמירות והעדכניות ביותר כיום באירופה (EU שלב 5). מנוע זה הוא חדש לגמרי בהיצע היצרנית, והוא עורך בכלי זה את חשיפתו הראשונה. על פי קומטסו צורך המנוע החדש בממוצע 6% פחות דלק מהמנוע ששירת ב-PC88MR-10, שעמד עד כה בתקנות EU שלב 3B. זאת ועוד: בנוסף לחיסכון בצריכת הדלק, מבטיחות מערכות הידראוליות חדשות, בכלל זה משאבה הידראולית חדשה, מהירויות עבודה (זמן פעולה – פתיחת וסגירת הבוכנות ההידראוליות ומהירות הצידוד) גבוהות יותר, כך שהתפוקה ליחידת זמן משתפרת ב-7% ביחס לדגם היוצא. עם תפוקה גבוהה יותר ובמקביל צריכת דלק נמוכה יותר, כאמור, מובטח כלי עבודה יעיל בהרבה מהדגם אותו הוא מחליף.

Komatsu PC88MR-11

עומק החפירה המרבי עם זרוע סטנדרטית עומד על 4,565 מ"מ. הכפות הסטנדרטיות המוצעות עם כלי זה הן בנפח 90 עד 340 ליטר. עיצוב המחפר עודכן ושונה בין היתר בכדי לאפשר עבודה במקומות צפופים עוד יותר, הודות לקיצור הסרח העודף הבולט בעת צידוד הכלי. העיצוב החדש "כולל בחובו אלמנטים עיצוביים עתידיים של מחפרי קומטסו", כפי שמדגישים אנשי היצרנית, בהם קווים חדים יותר וצביעה חדשה. בין יתר השיפורים נציין הנמכה כללית של כשני ס"מ, להקלת ההובלה וההתניידות. עם אלו מציע המחפר החדש וורסטיליות גבוהה יותר ביחס לקודמו, בשל התאמתו למגוון תנאי עבודה רחב יותר. הלהב הקדמית תוכננה להציע יכולות פילוס ויישור טובות יותר מבעבר, ועיצוב הפנים החדש לגמרי מבטיח עלייה ברמת הנוחות, הארגונומיות ובאיכות ההרכבה והחומרים, בין היתר עם בידוד טוב מבעבר.

קומטסו מיובא לארץ על ידי חברת ניו פלדמן מחיפה