מחפרון טרקס 740SE המיוצר בהודו

מאניטו רוכשת את טרקס-הודו

מחפרון טרקס 740SE המיוצר בהודו

מחפרון טרקס 740SE המיוצר בהודו

מאניטו הצרפתייה מודיעה על רכישת Terex India – סניף טרקס האמריקאית בהודו, המייצר מחפרונים, יעים אופניים וזחליים ומעמיסים אופניים במפעל הממוקם ב-Greater Noida שבהודו.
היקף העסקה לא דווח אך מטרקס נמסר כי מחזור המכירות של טרקס-הודו עומד על כ-30 מיליון יורו בשנה וכי לחברה "רשת סוכנים יציבה ויעילה". עבור טרקס מדובר בהמשך מגמת ההיפטרות מתחום הציוד המכני ההנדסי וההתמקדות בשלושה תחומים מרכזיים: במות הרמה וציוד לעבודה בגובה (באמצעות חברת Genie), מנופים ועגורנים (Demag ו-Terex) ועיבוד חומרים (Powerscreen, Finley ו-Evoquip). בנוסף לא דווח אם המותג טרקס יישאר כמות שהוא, או שמאניטו ישנו את השם, מה שנשמע פחות הגיוני בשלב זה, בעיקר לנוכח הציוד המיוצר בטרקס-הודו, שאינו מוצע על ידי מאניטו.

מטה Terex-India הממוקם ב-Greater Noida שבהודו

מטה Terex-India הממוקם ב-Greater Noida שבהודו

עבור מאניטו, כפי שמסביר מישל דניס, נשיא ויו"ר החברה, מדובר בהתרחבות הן מבחינת הציוד המיוצר והמוצע על ידה והן מבחינת השוק. השוק ההודי לבדו הוא שוק ענק בו יש למאניטו עניין רב, ואם מוסיפים על כך את כוונות ההתפשטות והרחבת הפעילות של מאניטו וטרקס-הודו לשווקים נוספים באסיה "ומחוצה לה", כפי שצוין, הרי שהעסקה נשמעת מעניינת עוד יותר. העסקה תיסגר "במהלך שנה זו", כפי שמסרו שני הצדדים, מבלי לציין תאריך ספציפי.