85 כ"ס לטרקס TSV-90 החדש

טרקס השיקה אתמול את ה-TSV-90 החדש, הדגם הגדול והחזק בסדרה TSV ובכלל אותו היא מייצרת. מקור הכוח הוא מנוע קאמינס טורבו-דיזל המייצר כאן הספק מרבי של 85 כ"ס והוא עומד בתקני פליטת המזהמים Tier 4. ל-TSV-90 כושר הרמה מדורג מרבי של 1,533 ק"ג וגובה הרמה מרבי של 333 ס"מ. עומס הרכינה המרבי עומד על 3,065 ק"ג וכוח הפריצה על כ-2,400 ק"ג. יכולת המשיכה המרבית היא 3,950 ק"ג, מבטיחים בטרקס.

יעה אופני טרקס TSV-90

יעה אופני טרקס TSV-90

לטרקס TSV-90 החדש חיישני עומס הפועלים על המערכת ההידראולית ומאפשרים ניצולת יעילה של הכוח הנדרש הן לתנועה באמצעות הגלגלים והן להרמת והורדת הזרועות. מניפת המאוורר הנה הידראולית ומאפשרת פעולה בכל מצב, במרב העוצמה כשתידרש, ללא קשר לסל"ד המנוע. גישה נוחה למנוע מאחור ולמערכות ההידראוליקה והקירור אמורה להקל ולפשט את סעיף התחזוקה – לא רק במוסך, אלא דווקא ובעיקר בשטח, בתנאי שדה.
בטרקס מייעדים את ה-TSV-90 החדש לתפקד גם על מצע שאינו ישר ומפולס, בין היתר הודות למרווח הגחון המינימאלי הנדיב העומד על כמעט 27 ס"מ. הכלי המאסיבי מתבסס על פלטפורמה דומה המשרתת את יתר דגמי הסדרה, עם התאמות וחיזוקים נדרשים. מיכל דלק בנפח 87 ליטרים אמור לתרום לעבודה ממושכת בין תדלוקים. המשקל העצמי עומד על 4,281 ק"ג. בטרקס טוענים כי בכלי זה הושם דגש נוסף על מיגון הגחון והחלקים הרגישים לפגיעה, כמו בתי מסבי הצירים.

יעה אופני טרקס TSV-90

יעה אופני טרקס TSV-90

טרקס מציעים ליעה אופני זה מגוון כלים נרתמים, כמקובל בסגמנט. מערכת ההינע הנה הידרוסטטית עם שני יחסי העברה (מהירויות), האחד מעין Low לעומס מלא ולעבודה, המתבצעת מן הסתם במהירות נמוכה יותר, והשני מהיר יותר, בעיקר לטובת ניידות נוחה ממקום למקום. המהירות המרבית היא קצת יותר מ-19 קמ"ש.