Bridgestone Vortech

הזחל החסכוני

Bridgestone Vortech

Bridgestone Vortech

יצרנית הצמיגים היפנית ברידג'סטון (Bridgestone) משיקה ליין חדש של זחלי גומי למיני מעמיסים בשם Vortech. מדובר בהרחבת סדרה בשם זה המוכרת זה מכבר, כאשר הגרסאות החדשות מתאפיינות בעיצוב חדש לגמרי ובמבנה פנימי מתקדם. בברידג'סטון טוענים כי יחס שונה בין עובי הבליטות לעובי משטחי החיבור (האזורים העבים לעומת האזורים הדקים יותר בזחל, בהתאמה) הופך זחלים אלו ליעילים וחסכוניים הרבה יותר מהמוכר בסגמנט, עם הבטחה לצמצם את איבודי הכוח במנוע בעד 26% בהשוואה לזחלים סטנדרטיים מקבילים. נתון זה מתקבל, מסבירים אצל היצרנית, הודות לכוח הנמוך יותר הנדרש בכדי לכופף את הזחל (סביב לחישוקים עליהם הוא מותקן).

Bridgestone Vortech

Bridgestone Vortech

שטח הזחל הדק יותר הוא גם גמיש יותר, מבלי לוותר על חוזקו ועמידותו הן בפני כוחות מתיחה והן בפני פגיעה מעצמים חדים או אבנים. גמישותו המשופרת דורשת פחות אנרגיה בכדי להניעו ולסובבו סביב גלגלי הזחלים מעליהם הוא מותקן, וכך קל יותר למנוע למצות את מלוא כוחו – ותוך פחות איבודי אנרגיה, כאמור.
בברידג'סטון מציינים את בליטות הזחל בצורת האות H המוטה באלכסון המאפשרות נסיעה חלקה ורכה יותר, כאשר קצוות הבליטות נוטות באלכסון כלפי חוץ במטרה לצמצם את השחיקה בעת פנייה מחד ולהגביר את האחיזה הצידית על מצע רך וטובעני יותר. סדרת זחלי הגומי Vortech מוצעת באורכים שונים וברוחב אחד: 450 מ"מ.
פרטים אצל סוכני ומתקיני צמיגי ברידג'סטון ובתיקריות המתמחות בציוד מכני הנדסי.

Bridgestone Vortech

Bridgestone Vortech