מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

950 GC: מעמיס אופני חדש מקטרפילר

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

קטרפילר החלה לשווק את המעמיס האופני 950 GC בצפון אמריקה ובאירופה, דהיינו: מעמיס חדש העומד בתקני Tier 4 Final. השופל שוקל כ-19 טון מוכן לעבודה והוא מונע באמצעות מנוע C7.1 ACERT בתוצרת קטרפילר, בנפח 7.1 ליטר בקירוב ועם הספק מרבי של 240 כ"ס.
קטרפילר 950 GC, או לפחות שם הדגם הזה, אינו חדש בהיצע קטרפילר; מדובר במעמיס אופני שתוכנן ושווק בעיקר עבור "שווקים מתפתחים", בראשם דרום אמריקה והודו. ככזה הוא תוכנן עם טכנולוגיה, מרכב ומכלולים בסיסיים – וזולים יותר – וצויד במנועים שאינם עומדים בתקינה מערבית, קרי: אירופאית וצפון אמריקאית. בין היתר ניתן להבחין כי לקטרפילר 950 GC עיצוב שונה מליין המעמיסים העדכני המוכר לנו מבית קטרפילר.

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

לאחר מספר שנים בהן הכלי הוכיח עצמו מעבר למצופה כמוצר יעיל, אמין והמעניק תמורה מיטבית ללקוחות שרכשו אותו, הוחלט בקטרפילר "להסב" את הכלי לשיווק במדינות מערביות ומתקדמות יותר בכל הקשור לתקני איכות הסביבה. עיקר העדכון כלל שדרוג וריענון המנוע כך שיעמוד בתקנים המחמירים ביותר כיום, ולמעשה להפוך את השופל הוותיק למתאים לשווקים החדשים, המערביים. המנוע ב-950 GC עומד בתקני Tier 4 Final האמריקאים ושלב 4 האירופאים.

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

המנוע מצויד כסטנדרט עם מערכת ניהול מתקדמת המאפשרת בחירה בין כמה מצבי עבודה, במטרה להציע את התפוקה הגבוהה ביותר בעלות הנמוכה ביותר. בין היתר מוצעת מערכת דימום מנוע אוטומטית, בה ניתן לכוון תוך כמה זמן מהנגיעה האחרונה במצערת המנוע יכבה (דהיינו: הכלי אינו בפעולה). תיבת ההעברה היא מסוג פאוור-שיפט עם 4 הילוכים לפנים ו-3 לאחור
כפועל יוצא מציעה עתה ענקית הצמ"ה האמריקאית את הקטרפילר 950 GC גם בצפון אמריקה ואירופה, כאמור, כאשר המשמעות היא שכלי זה מתאים להימכר גם בישראל. המעמיס האופני המעודכן משווק ככלי רב שימושי המיועד למגוון רחב של משימות, דוגמת העמסת תפזורת בנפח גדול (הוא מוצע עם כף סטנדרטית בנפח 3.3 מ"ק), העמסת משאיות, פינוי, עבודות ניקוי כלליות, שוק ההשכרות ועוד. לקטרפילר 950 GC גובה הגעה מרבי (בציר הכף) של 4.2 מ', מה שמאפשר העמסה מעל לכל גובה דופן משאית או נגרר. היצרנית מציעה מגוון רחב של ציוד מתחבר, מכני והידראולי.

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC

מעמיס אופני קטרפילר 950 GC