מחפרים חדשים ל-JCB

ענקית הצמ"ה הבריטית ממשיכה בחידוש היצע הבאגרים שלה, ומשיקה 3 דגמים חדשים בטווחי המשקל שבין 14 ל-18 טון

מחפר JCB 150X

ג'י.סי.בי (JCB) הבריטית מרחיבה את סדרת המחפרים החדשה – X-Series שהוצגה לפני כשנה – עם שלושה כלים נוספים, בקטגורית המשקל שבין 14 ל-18 טון; JCB 131X במשקל עבודה של כ-14 טון יחליף את ה-JCB JS130LC בהיצע; JCB 140X במשקל עבודה של כ-15-16 טון שיחליף את ה-JCB JS145, ו-JCB 150X במשקל עבודה של כ-15.5-18 טון, שיחליף בהיצע היצרנית את ה-JCB JS160.

מחפר JCB 131X

על פי היצרנית, מהווה סדרה X החדשה מהדורה מתקדמת, חזקה, יעילה ובעיקר – מאסיבית וקשוחה יותר של הבאגרים המוכרים שלה, ועל סמך דיווחיה מדובר בסיפור הצלחה מסחרי ברור, מה שהאיץ את פיתוח הדגמים הנוספים שמרחיבים עתה את ההיצע. כצפוי, מצהירים ב-JCB כי היתרונות שהובטחו עם השקת דגמי הסדרה החדשה הראשונים בשנה בעברה – מיושמים ותקפים גם לגבי שלושת הדגמים החדשים המצטרפים להיצע זה עתה. קטגוריות המשקל בהן יתחרו הדגמים החדשים מעידים אותם בראש ובראשונה לתעשיית הסלילה, התשתיות הקלות ותיקוני הדרכים, כמו גם בתחומי הבניין השונים בהם נדרשות קטגוריות המשקל הרלוונטיות.

מחפר JCB 140X

הבאגרים החדשים כוללים מערכות אלקטרוניקה ומחשוב מתקדמות, כמו גם הכנות לקבלת מערכות שליטה ובקרה מתקדמות והמילה האחרונה בטכנולוגיה בתחום; בין היתר מגיעים הבאגרים החדשים מוכנים להתקנת מערכות 2D ו-3D מתקדמות, מערכות בקרת ניהוג והתמצאות במרחב, המילה האחרונה בתחום היישור והפילוס האוטומטי, בקרות משקל, עומס ומהירות ועוד.

המנועים בשלושת הכלים החדשים הם מדגם ה-EcoMax העדכניים ביותר – 4 צילינדרים בנפח 4.4 ליטר והעומדים בתקני פליטת המזהמים והרעש המעודכנים ביותר באירופה כיום. מנועים אלו מציעים 74 כ"ס ב-131X ו-109 כ"ס ב-140X וב-150X ומבטיחים להציע חיסכון משמעותי בצריכת הדלק ביחד למנועי הדגמים אותם הם מחליפים. השלדה דומה בתכנונה ובמבנה שלה לשלדות החדשות שהוצגו עם דגמי סדרה X הראשונים בשנה שעברה, ומבטיחות קשיחות ועמידות גבוהות משמעותית ביחס לדגמים היוצאים. מרווחי הטיפולים גדלו והתארכו, וכך גם עלויות הטיפולים עצמם, מבטיחים ב-JCB. מסנני השמן, לדוגמא, דורשים מעתה החלפה בכל 2,000 שעות – לעומת בכל 1,000 שעות בדגמי ה-JS המקבילים הוותיקים יותר.

מחפר JCB 150X

העיצוב חדש לגמרי וכולל הן את העיצוב החיצוני, בכלל זה הגישות למערכות השונות הדורשות תחזוקה וטיפול, והן ביחס לקבינה – החדשה לגמרי. גם כאן מדובר בסדרת ה-CommandPlus שהוצגה לראשונה בגרסאות ה-X הקודמות, עם הבטחה לשיפורים בשדה הראיה, במרווח עבור המפעיל, בהנדסת האנוש ובבידוד בפני רעשים ו-ויברציות; השיפור ברמות הרעש אמור להיות דרמטי, עם ירידה של 5 דציבלים ברעש באיזור ראש המפעיל, לכדי 67 דציבלים עתה. קבינה זו גדולה בנפחה בכ-15% ביחס לקבינות בדגמים היוצאים, היא יושבת על ארבע בוכנות שיכוך הידראוליות ועיצובה החדש מבטיח מיצוי מלא של התוספת בגודל לטובת הנוחות עבור המפעיל. למרות הקבינה המרווחת יותר, מודגש אצל ג'י.סי.בי כי הממדים החיצוניים של הבאגרים החדשים לא צמחו ביחס לדגמים היוצאים, במטרה לשמר את הקומפקטיות ויכולות התמרות של הכלים בתנאי צפיפות וגישה מוגבלים.

יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו