שיפור מעמיסי ה-13-16 טון ב-CAT

קטרפילר מעבירה את המעמיסים הקומפקטיים שלה סדרת רענונים ועדכונים. היכנסו לפרטים

קטרפילר משדרגת ומשפרת את המעמיסים האופניים הקלים שלה במשקלי העבודה של 13, 14 ו-16 טון בקירוב לקראת שנת הדגם 2020. עיקר העדכון מתמקד בשיפור שדה הראיה לפנים, בפרט על נקודת החיבור בקצה הזרועות, העלאת רמת הנוחות בתוך הקבינה ובביצועים הכלליים.

המעמיסים הרלוונטיים הם קטרפילר 926M, קטרפילר 930M וקטרפילר 938M. כל המעמיסים עברו עדכון עיצובי שעיקרו שיפור שדה הראיה לפנים, כאמור, אבל גם סדרת שיפורים במערכות ומנגנונים נוספים המבטיחים שיפור בביצועים, באמינות וחיסכון בעלויות התחזוקה ובזמן העבודה הנדרש לכך.

עיקר השיפור במבט לפנים נובע מיחידת חיבור וניתוק מהירים של ציוד המתחבר לזרועות, המאפשר ראיה נוחה ויעילה יותר של הנעשה באיזור זה. מדובר במערכת חיבור אלקטרו-הידראולית המופעלת כמובן מתוך הקבינה שעיקר השינוי בה הוא מיקום חדש של הבוכנות המפעילות את המנגנון ועיצוב ומיקום שונים של קורות הרוחב. על פי קטרפילר מאפשר מנגנון החיבור/ניתוק החדש תוספת שדה ראיה דרכו של כ-85% ביחס למנגנון שהוצע עד כה. מדובר בשדרוג משמעותי ביותר בעיקר למשימות בתחומי השירות המוניציפלי, באתרי בניין ועבודה מגוונים, במשתלות ובתי צמיחה ועוד – הדורשים מעבר תכוף מכלי לכלי.

חדשה היא גם מערכת התאורה המציעה מעתה – באופציה בתשלום – תאורה מתקדמת, רבת עוצמה וחסכונית יותר על בסיס טכנולוגיית ה-LED. מערכת התאורה החדשה מבטיחה הן עוצמת תאורה גבוהה באופן משמעותי, והן שטח תאורה רחב יותר.

הקבינה עברה אף היא שדרוג משמעותי, בעיקר מבפנים, והיא מבטיחה עלייה שמרווח עבור המפעיל ונוחות גבוהה יותר מבחינת הנדסת האנוש. בין היתר מוצעים כיסאות חדשים (3 אופציות שונות), דיפוני קירות, רצפה ודלתות חדשים, שיפור באיכות החומרים וברמת הבידוד. גימיק חביב הוא התקנת חגורות בטיחות בצבע כתום בוהק – במטרה לאפשר למפעיל למצוא אותן במהירות – ולבעל הכלי/מנהל העבודה לראות מרחוק ובקלות אם המפעיל חגור כראוי…

כל המנועים עומדים מעתה בתקני יורו שלב 5 האירופאיים ו-Tier 4 Final האמריקאים. שיפורים במערכת ההידראולית מציעים מעתה עלייה של כ-5% בכוח הפריצה בצידוד מלא ועלייה בשיעור דומה בפרצי הכוח הרגעיים (boost) המתאפשרים בעת הצורך. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים