ג'י.סי.בי Teleskid

JCB Teleskid – כלי נולד (וידאו)

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי הבריטית ממציאה את הגלגל מחדש עם חשיפת ה-Teleskid הייחודי זה עתה, במסגרת תערוכת הצמ"ה הגדולה Conexpo בלאס ווגאס. אז אולי זה לא ממש משתווה להמצאת הגלגל, אך ללא ספק מוכיחה ענקית הצמ"ה הידועה כי היא בהחלט אינה שוקטת על שמריה, ומיטב המוחות בה עסוקים בלנסות ולהמציא ציוד חדש, מתקדם ויעיל מתמיד, במטרה להמציא ציוד מכני הנדסי שטרם נראה, ולמעשה לפתוח נישות חדשות בשוק שיקלו על העוסקים במלאכה מחד, ומאידך ישפרו את סעיף ההכנסות של JCB מאידך.

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי Teleskid

כמעט כל המצאה עליה נאמר "איך לא חשבו על זה קודם" היא מוצלחת, וככל הנראה היתה חסרה. זו התגובה הראשונה כשרואים את ה-JCB Teleskid החדש: יעה אופני או זחלי (מיני מעמיס) שבמקום צמד זרועות או זרוע אחת העולות ויורדות ובקצותיהן כף, מזלג או כל ציוד קצה אחר, מוצע כאן אותו הכלי הבסיסי (יעה אופני או זחלי) אך עם זרוע אחת – וטלסקופית. זהו קונספט המתיימר להציע את היתרונות של יעה אופני/זחלי, דוגמת ממדים קומפקטיים, יכולת סיבוב על צירו ובכך לספק יכולת התניידות טובה במקומות צפופים, חלוקת משקל טובה ומרכז כובד נמוך, יחד עם מעמיס טלסקופי קומפקטי, נכון יותר – זרועו הטלסקופית. ואכן, השילוב בין שני סוגי כלים אלו – מעמיס טלסקופי ויעה אופני/זחלי – נראה לפתע הגיוני ומתבקש, ובאמת – איך לא חשבו על זה קודם?…זאת ועוד: הקונספט החדש משלב תכונות של 4 כלים שונים, מבטיחים בג'י.סי.בי: מעמיס טלסקופי, מלגזת שדה, מעמיס (שופל) קומפקטי ויעה אופני/זחלי.

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי Teleskid

ל-JCB Teleskid טווח הגעה אופקי מרבי לפנים של 2.4 מטרים – מן הסתם יותר מלכל יעה אופני/זחלי אחר בשוק. הוא גם הכלי היחיד בסגמנט המסוגל – הודות לזרוע המתארכת – לחפור גם לעומק, מתחת לגובה פני הקרקע (כאשר הכלי עומד מיושר עם קו האופק), עד מטר אחד. עוד ייחוד הוא בשילוב בין יכולת הרמה וורטיקלית להרמה רדיאלית – יכולות שמוכרות אצל מעמיסים טלסקופיים קלאסיים אך עד כה לא הוצעו על ידי מיני מעמיסים.

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי Teleskid

ב-JCB לא מפרטים בשלב זה לגבי נתונים טכניים מלאים, ביצועים, מידות ומשקלים, אך ניתן להעריך, לפחות על סמך ההודעה לעיתונות והתמונות, כי הבסיס לכלים חדשים אלו הם דגמי מיני מעמיסים אופניים וזחליים המוצעים זה מכבר על ידי היצרנית, לאחר ההתאמות הנדרשות לחיבור ועיגון הזרוע הטלסקופית. זו, אגב, היא יחידה ומותקנת בצידו הימני של הכלי, עם נקודת עיגון המשוכה ככל הניתן למטה ולאחור. שיטה זו של זרוע חד צדדית הומצאה על ידי ג'י.סי.בי לפני כ-25 שנים ולמעשה מהווה היכולת מעתה להאריך זרוע זו (טלסקופית) מעין המשך אבולוציוני טבעי, מזכירים אצל היצרנית.
כמנוע משרת בדגמים השונים (לא ידוע בשלב זה כמה ואילו בדיוק) הוא ה-JCB Ecomax העדכני והמתקדם שפותח בשותפות עם קוהלר האמריקאית, המציע כאן 74 כ"ס ועמידה בתקני 3B האירופאיים ו-Tier 4 Final האמריקאים. מנוע זה מצטיין במומנט גבוה כבר בסל"ד נמוך ובצריכת דלק נמוכה.

ג'י.סי.בי Teleskid

ג'י.סי.בי Teleskid

ה-JCB Teleskid פונה הן לשוק עבודות הבניין, העפר, הסלילה והצנרת, הן לשירות מוניציפלי מגוון (בעיקר עם חיבור ציוד לזרוע, דוגמת מטאטא כביש, מפנה שלג, גוזמת גדר חיה וכיו"ב) והן לשוק החקלאי, שם הוא יכול להוות חלופה מעניינת לכמה כלים בכלי אחד, בעיקר במשקים קטנים ובינוניים.
בשלב הראשון יוצעו בשוק האמריקאי דגמי JCB Teleskid אופניי וזחליים, בעוד שבאירופה ישווקו הדגמים האופניים בלבד. יבואנית ג'י.סי.בי לארץ היא חברת קומסקו.