משנעת מכולות Konecranes

מהפכת שינוע המכולות?

משנעת מכולות Konecranes

משנעת מכולות Konecranes

Konecranes הפינית משיקה קונספט של מלגזה לשינוע מכולות תחת השם EcoLifting. על פי היצרנית מדובר במשנעת מכולות מהפכנית מבחינת עלויות התפעול והתחזוקה, ובסיס לפיתוח ציוד דומה בעתיד.
Konecranes EcoLifting מייצגת משנעת מכולות וורסטילית, הניתנת לבנייה עם שלוש מערכות הינע שונות – בהתאם לדרישות הלקוח. האופציה הראשונה, הקונבנציונלית יותר, מונעת באמצעות מנוע דיזל; היצרנית מצהירה כי שימוש במנוע חדש ומתקדם כמו גם מערכות הנעה והעברת כוח חדשות מבטיחות ירידה של עד 25% בצריכת הדלק ביחס לציוד דומה המוכר בשוק. האופציה השנייה היא הידרוסטטית, כאשר גם במקרה זה מדובר במערכת חדשה שפותחה במיוחד לייעודה על ידי הפינים, והיא מבטיחה עד 25% חיסכון בדלק בהשוואה למוכר אצל משנעות מכולות בקטגוריות המשקל השונות. האופציה השלישית היא גם החסכונית ביותר והיא מבוססת על הינע היברידי, קרי: מנוע דיזל קומפקטי המשמש כגנרטור המספק חשמל למצברים, שבתורם מספקים את החשמל למנועים חשמליים המניעים את המכולה. במקרה זה מובטח חיסכון של עד 40% בצריכת הדלק ביחס למשנעות מכולות עדכניות.
Konecranes אינה מפרסמת בשלב זה פרטים מדויקים או מפורטים, דוגמת שמות דגמי המלגזות החדשות, רמות ההספק וקטגוריות המשקל. מהחברה נמסר כי היא נמצאת בסופו של הליך פיתוח מקיף המתייחס אל כל משנעות המכולות מתוצרתה, במטרה להציע ליין וורסטילי ומגוון מהיבט שיטות ההינע שלו עבור לקוחותיה. המטרה היא לאפשר בעתיד הקרוב בחירה של כל דגם וגרסה מבין שלוש שיטות הינע, שכל אחת מבטיחה להציב סטנדרטים חדשים של עלויות תפעול ותחזוקה. בחברה מדווחים עוד כי במקביל לפיתוח ספקי הכוח עבור כל כלי ודגם, עובדים שם גם על שיפור יתר המערכות החשובות בכלים אלו, דוגמת המערכת ההידראולית, האלקטרוניקה והמחשוב, בכלל זה התקנת מערכות עזר ובטיחות מתקדמות
Konecranes מתיימרת להציע את כל היצע משנעות המכולות פרי פיתוחה בעתיד כציוד הניתן להזמנה עם כל אחת משלושת שיטות ההינע, קרי: כל כלי יוצע למעשה בשלוש תצורות שונות, לבחירה. היצרנית מאמינה כי בכך תוכל להציע את הכלי המתאים ביותר למגוון לקוחות גדול מעד כה, יחד עם ההבטחה לעלויות תחזוקה ותפעול נמוכות בכל אחת מהשיטות. מהחברה לא נמסר מתי תוצענה המשנעות הראשונות מהדור החדש ללקוחותיה, אך סביר להניח שזה יקרה כבר במהלך המחצית הראשונה של 2019; דובר החברה דיווח כי אבות-טיפוס ראשונים של המשנעות החדשות, על כל גרסאותיהן, פועלים כבר אלפי שעות בתנאי אמת אצל לקוחות נבחרים, במטרה להבשיל לכדי ייצור מסחרי.
Konecranes מיוצגת בארץ על ידי חברת ציוד בע"מ.