קלמר הופכת חשמלית

קלמר ו-Bosh-Rexroth משתפות פעולה בפיתוח וייצור ציוד הרמה על טהרת החשמל במטרה להפוך את כל היצע היצרנית לנקי ושקט לחלוטין

משנעת מכולות Kalmar

מומחית ציוד ההרמה הכבד השבדית קלמר (Kalmar) חוברת אל מומחית מערכות ההנעה החשמליות הגרמנייה Bosh-Rexroth (חברה-בת של קונצרן בוש הגרמני) לשם פיתוח הדור הבא של משנעות המכולות והמלגזות הכבדות החשמליות של החברה. הודעה בסגנון זה נמסרה על ידי שתי החברות במשותף, לאחר החתימה על ההסכם בין השתיים. קלמר היא כיום חלק מקונצרן Cargotec הפיני.

החבירה עם בוש מהווה המשך ויישום הצהרת קלמר מאוגוסט 2018 בדבר הפיכת כל היצע המלגזות שלה לחשמליות עד לשנת 2021, כאשר הכוונה היא השקה בפועל של ציוד חשמלי לשיווק ומכירה עד למועד זה. מכאן ניתן להבין כי הליכי הפיתוח והבחינה נמצאים בעיצומם.

ספו היינו, סגן נשיא קלמר והאחראי על תחום משנעות המכולות אמר במעמד החתימה על ההסכם עם Bosh-Rexroth כי "בקלמר מאמינים שכוח ההנעה העתידי הוא החשמל וכחברה מובילה אנו שואפים להגיע להיצע כל חשמלי עד 2021. בכך נוכל להציע ללקוחותינו ציוד מתקדם יותר, שקט וחסכוני יותר ושיעמוד בכל תקנות פליטת המזהמים העתידיות כבר עתה". היינו הדגיש בשבריו כי השותפות בין קלמר ל-Bosh-Rexroth הנה "פתוחה, שקופה וגמישה לכל גישה", מתוך כוונה להגיע לכדי מוצרים מוגמרים מיטביים שכל צד על מומחיותיו העניק לו את מיטב הידע והחשיבה. הכוונה היא שקו המוצרים העתידי יפותח מן הבסיס כחשמלי, על הדרישות המיוחדות הנדרשות בתכנון ציוד שכזה, ולא מדובר בהסבה לחשמל של ציוד מוכר מתוצרת קלמר בלבד.

סטפן הולטקוויסט, סגן נשיא קלמר האחראי על תחום המלגזות, הוסיף כי "ציוד הרמה חשמלי הופך לאלטרנטיבה ישימה והגיונית כבר עתה עבור הלקוחות מהתחום, שכן כבר הגענו ליכולות, טכנולוגיה וביצועים עם ציוד חשמלי לגמרי ההופכים אותו לאטרקטיבי מכל היבט"

משנעת מכולות Kalmar

מנהל תחום פיתוח ציוד חשמלי לשימוש מעבר לכביש הציבורי ב-Bosh-Rexroth (הכוונה לכל סוג של ציוד שאינו רכב המורשה לנסיעה על כביש כמו מכונית פרטית, רכב מסחרי, משאיות וכיו"ב), מתיאס קילבסה, טוען כי חברתו קיבלה החלטה זה מכבר להשקיע בתחום "חישמול" ציוד שאינו מיועד לכביש הציבורי, והרחבת הפורטפוליו המוצע על ידי החברה למגוון ציוד רחב מתמיד, בכלל זה ציוד הרמה ושינוע לנמלים. "אנו מצפים בכליון עיניים להעמקת שיתוף הפעולה עם קלמר מתוך מטרה ושאיפה להציע את ציוד ההרמה הכבד החשמלי המוביל והמתקדם בעולם".

קלמר היא מהיצרניות המובילות בעולם בתחום הציוד הכבד להרמה לנמלים – ים ואוויר – וכבר עתה מהווה רוב ההיצע שלה (מעל ל-50%) ציוד המונע בחשמל. הכוונה להפוך ליצרן המציע אך ורק ציוד חשמלי הוצהרה, כאמור, כבר לפני כשנה וחצי תמקם את המותג כמוביל עולמי בתחום, עם ההיצע הרחב והמגוון ביותר המונע חשמל נקי ושקט.

יבואנית מלגזות קלמר לארץ היא חברת ויטק סוכנויות בע"מ מרעננה.