מיני מחפר יונדאי R18-9

מיני מחפר 2.0 טון חדש מיונדאי

מיני מחפר יונדאי R18-9

מיני מחפר יונדאי R18-9

חטיבת הצמ"ה ביונדאי הקוריאנית משיקה מיני באגר חדש במשקל עבודה של 1.9 טון בקירוב בשם יונדאי R18-9; מיני באגר זה מחליף בהיצע היצרנית את הדגם הוותיק יונדאי R16-9 שייצורו יופסק, והוא מציע שורה של שיפורים ויתרונות בהשוואה אליו. עם הצגת הדגם החדש, הופך זה האחרון לקומפקטי שבהיצע המיני באגרים – והציוד הכבד בכלל – שיונדאי מציעה כיום, מחליף בתואר את R16-9 הוותיק. משקל העבודה עלה מ-1.65 טון בזה האחרון לכדי 1.85-2.0 טון בקירוב, ב-R18-9. מן הסתם מוצע עתה בסיס יציב יותר ויכולת הרמה/הזזת משקל גבוהה יותר.

מיני מחפר יונדאי R18-9

מיני מחפר יונדאי R18-9

עיקר השינויים והעדכונים שבוצעו במיני מחפר החדש מתמקדת בשיפור הנוחות עבור המפעיל, העלאת ההספק והתפוקה, ירידה בצריכת הדלק וירידה בעלויות התחזוקה – במקביל לשיפור בגישה למכלולים השונים לצורך טיפולים. כקודמו כך מוצע גם היונדאי R18-9 החדש עם קבינה פתוחה או סגורה, לפי העדפת הלקוח. הקבינה הסגורה בדגם החדש היא פרי תכנון חדש מן המסד. כפועל יוצא היא כוללת קורות דקות יותר, אך חזקות ועמידות באופן משמעותי מהמוכר בקבינה הסגורה של ה-R16-9, כך שביונדאי מבטיחים עוד קשיחות ועמידות (בעיקר בפני התהפכויות או פגיעת גופים הנופלים מגובה) במקביל לשיפור שדה הראייה סביב.
המנוע הוא אותו מיצובישי בנפח 950 סמ"ק בקירוב המוכר מה-R16-9, אך עם תוספת הספק וירידה בצריכת הדלק, לאחר רענון אותו עבר. מבנה חדש של בית המנוע, עם דגש עיקרי על בידוד וארגונומיות בגישה אל המכלולים, מוריד את הרעש באיזור ראש המפעיל ל-76 דציבלים – שיפור משמעותי בהשוואה ל-96 הדציבלים שהתקבלו ב-R16-9.

מיני מחפר יונדאי R18-9

מיני מחפר יונדאי R18-9

את הירידה בצריכת הדלק מסבירים ביונדאי בין היתר במערכת אוטומטית להורדת סל"ד המנוע ברגע שהכלי בתנועה "מהירה" (מהירת נסיעה עד 4.0 קמ"ש) יותר; המערכת "מבינה" שהכלי לא פועל תחת עומס מלא ומורידה את הסל"ד במנוע – ובמקביל את יחס ההעברה במערכת ההידרוסטטית. בכך צורך הכלי מינום של סולר בתנועות 'מנהלתיות' ממקום למקום באתר הבנייה – כאשר לעיתים מדובר בזמן מצטבר משמעותי ליום עבודה. ברגע שהכלי נעמד והמפעיל נוגע באמצעי התפעול ההידראוליים – הסל"ד במנוע עולה אוטומטית.
המשאבה ההידראולית ב- R18-9היא חזקה יותר ביחס לזו ששירתה ב-R16-9, עם ספיקה מרבית של קצת יותר מ-18 ליטר בדקה (2 משאבות) לעומת 17 ליטר בדקה. בכך מובטחות פעולות מהירות יותר, יותר סבבים ליחידת זמן ומהירות צידוד גבוהה יותר (9.5 לעומת 9.3 סיבובים לדקה).
יונדאי מודיעה כי היונדאי R18-9 מחליף "באופן מידי" את היונדאי R16-9 בהיצע, ומכירותיו כבר החלו. יבואנית יונדאי לארץ היא חברת אפקו ציוד

איך היונדאי R18-9 החדש בהשוואה למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו למנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: