מחפר אופני יונדאי HW140

מחפרים אופניים חדשים מיונדאי

מחפר אופני יונדאי HW140

מחפר אופני יונדאי HW140

יונדאי משיקה צמד מחפרים אופניים חדש עם מנועי Tier 4 Final ובמשקלי עבודה של כ-14 וכ-21 טון. מדובר ביונדאי HW140 וביונדאי HW210 בהתאמה, המחליפים דגמים במשקלי עבודה דומים מסדרה 9 היוצאת, והמציעים בין היתר חיסכון משמעותי בהחלט של 15-20% בצריכת הדלק בהשוואה למחפרים המוחלפים.
צמד המחפרים האופניים החדש מוצע בקטגוריות משקל פופולריות וכמאפיין עיקרי בתצורת ציוד מכני הנדסי שכזה (מחפר אופני) כך מיועדים גם הצמד החדש למגוון משימות ועבודות הן על אספלט או דרכים סלולות והן בשטח. כיחידת כוח משמש בשני המחפרים מנוע קאמינס עדכני בנפח 6.7 ליטר המייצר 148 כ"ס ב-HW140 ו-183 כ"ס ב-HW210. עם התקנת מנוע זה הופכים שני המחפרים האופניים החדשים לראשונים מתוצרת יונדאי להצטייד במנועים העומדים בתקני Tier 4 Final.
בנוסף למנועים העדכניים והמתקדמים תורמת לחיסכון בצריכת הדלק גם האפשרות לקבוע את מצב העבודה – וכפועל יוצא את העומס על המנוע – על פי הנדרש. המפעיל יכול לברור מבין 3 מצבים שונים בכדי להפיק את המרב מהכלי לכל סוג של עבודה, תוך מינימום צריכה ועומס. המדד העיקרי על פיו פועלת מערכת השליטה בעומס על המנוע ויתר המערכות הוא המעמס על הזרוע והכף; כאשר העבודה היא, למשל, העמסת חומר בנפח גדול אך במשקל נמוך, יכול המפעיל לבחור במצב עומס מינימאלי. כאשר נדרשת מלוא עוצמת הזרוע, ניתן להעביר למצב עבודה בעומס מרבי, וכך תתבצע כל משימה פחות או יותר ברמת הכוח והעומס הנדרשים מהמחפר, לטובת מינימום צריכה ובלאי.
עוד מוצע במחפרים האופניים החדשים בחירה בין מצבי עבודה שונים הקשורים להפעלת ציוד הידראולי, כאשר גם כאן ניתן לבחור בין מצבי עומס ותפוקה משתנים בהתאם לסוג העבודה.

מחפר אופני יונדאי HW210

מחפר אופני יונדאי HW210

שינויים נוספים שבוצעו אצל צמד המחפרים החדש בהשוואה לדגמים היוצאים מסדרה 9 מתמקדים בתא המפעיל החדש המתיימר להיות נוח, מרווח וידידותי יותר למשתמש, ובהוספת עוד מערכות בטיחות. בקבינה מוצע עתה כסטנדר צג מגע LCD צבעוני בקוטר 8" אליו מתנקזים כל המידע על הכלי כמו גם באמצעותו ניתן לשלוט ברוב המערכות. מערכת המכונה AAVM כוללת מצלמות סביב לכלי המאפשרות תמונה על הנעשה 360 מעלות בסביבת המחפר. מערכת בטיחות חדשה נוספת מכונה IMOD ועיקרה זיהוי תנועה החל ממרחק חמישה מטרים מהמחפר. למעשה מזהה המערכת כלי רכב או אנשים המתקרבים יתר על המידה אל הכלי ומתריעה על כך בפני המפעיל.
הקבינה החדשה, כך יונדאי, מציעה שיפור משמעותי בבידוד בפני רעשים ובפני ויברציות, כמו גם שיפור בהנדסת האנוש, בנוחות התפעול עבור המפעיל ועוד. מחפרי יונדאי מיובאים לארץ על ידי חברת אפקו ציוד