מחפר קטרפילר 336

קטרפילר מחליפה את ה-336F

מחפר קטרפילר 336

מחפר קטרפילר 336

קטרפילר משיקה דור מחפרים חדש, המחליף את מחפרי ה-36 טון הוותיקים מתוצרתה. מדובר בקטרפילר 336 ו-336 GC המחליפים את הקטרפילר 336F והקטרפילר 336F L XE הוותיקים, כאשר בשלב זה לא ברור האם ייצורם יימשך במקביל או יופסק לחלוטין.

מחפר קטרפילר 336 GC

מחפר קטרפילר 336 GC

שני המחפרים החדשים מתוכננים – כקודמיהם – לשמש סוסי עבודה קשוחים, רב תכליתיים וחסכוניים למגוון יישומים. למרות השם והעיצוב הדומים, מחליפים למעשה את ה-336F הוותיק שני דגמים, כאשר בכך מרחיבים הקטרפילר אם קהל היעד הפוטנציאלי באופן משמעותי; קטרפילר 336 החדש הוא הגרסה המתקדמת, החזקה והמאובזרת יותר, בעוד שהקטרפילר 336 GC הוא הגרסה הפשוטה יותר, הפחות מאובזרת והקלה וזולה יותר הן לתחזוקה והן לרכישה. עם ה-336 GC פונים בקטרפילר למחפשים כלי אמין וקל לתפעול, בין היתר בשוק ההשכרות ההולך וגדל. למעשה, עיון במפרטים מלמד שמדובר בשני כלים שונים מהותית זה מזה.
קטרפילר 336 מצוייד במנוע גדול וחזק יותר מה-336 GC – יחידת ה-9.3 ליטר המציעה כאן 311 כ"ס, לעומת מנוע ה-7.1 ליטר בקטרפילר 336 GC המציע 273 כ"ס 'בלבד'. הזרוע הסטנדרטית ב-336 מציעה כוח פריצה והרמה גבוהים במקצת, כמו גם עומק חפירה גדול יותר. גם זמני הפעולה, כפי שמסבירים בקטרפילר, הם מהירים יותר ב-336 בהשוואה ל-336 GC והמשקל העצמי גבוה יותר ב-336 – 37.2 לעומת 34.6 טון.

מחפר קטרפילר 336

מחפר קטרפילר 336

ההבדל המשמעותי והחשוב בשני המחפרים החדשים הוא בשיפור הדרמטי בביצועים לעומת גרסאות ה-336F היוצאות; על פי קטרפילר מניב רענון כלל המערכות בכלים אלו – אלקטרוניקה, מחשוב, מנועים והידראוליקה – ירידה ממוצעת של לא פחות מ-15% בצריכת הדלק ובמקביל עלייה של 45% מרשימים בתפוקה. היצרנית מציעה מגוון מערכות עזר מתקדמות עבור שני כלים אלו – רובן כסטנדרט ב-336 ואופציה בתשלום ב-336 GC, במטרה להותיר את מחירו נמוך ותחרותי. בין היתר מדובר במערכות איזון אוטומטי, תיחום פעולות הניתן לתכנות מראש ולקיבוע (טווח, עומק, זווית), בקרת עומס, מדידת משקל בכף להקלה על משימות העמסה עם מגבלות משקל, מערכת E-fence המגבילה את תנועת הכלי באיזור מוגדר, למניעת פגיעה בכלי או בגורמים בקרבתו (בין היתר בעבודות על כביש ציבורי פעיל), מערכת דיאגנוסטיקה ובקרה מרחוק Cat LINK ועוד.

מחפר קטרפילר 336

מחפר קטרפילר 336

בשני הכלים מותקנת מערכת הידראולית חדשה, טוענים בקטרפילר, המציעה יעילות גבוהה יותר, פחות איבודי לחץ וזמני תגובה קצרים יותר. גם מערכת הקירור היא חדשה כאן, ומבטיחה יעילות גבוהה יותר, בין היתר הודות לפעולה משתנית – בהתאם לתנאים ולצורך. עוד נציין שיפורים משמעותיים בתחזוקה השוטפת, דוגמת הכפלת זמן השימוש במסננים (החלפת מסנן המערכת ההידראולית נדרש עתה מדי 3,000 שע"מ והחלפת מסנן הדלק – מידי 1,000 שע"מ).

מחפר קטרפילר 336

מחפר קטרפילר 336

קטרפילר מציעה את שני המחפרים החדשים עם קבינה חדשה לגמרי, תוך הבטחה לשיפור משמעותי ברמות הנוחות והתפעול. רשימת האבזור הסטנדרטי גדלה ושתי הגרסאות מציעות בין היתר התנעה ללא הכנסת מפתח, מסך מגע חדש (8"), מיגון מאסיבי יותר של הקבינה בפני התהפכות או פגיעת עצמים נופלים, יחידת ג'וי-סטיק חדשה ובידוד טוב מבעבר (רעשים וטמפרטורה). עוד טופלה דלת הקבינה וגרם המדרגות, במטרה להציע כניסה ויציאה נוחות ובטוחות יותר. הקבינה החדשה כוללת גם מנגנון חיבור ושיכוך חדשים, יעיל ומבודד יותר; בסה"כ מתיימרת הקבינה החדשה לצמצם את כמות הוויברציות בלא פחות מ-50% ביחס למוכר בקטרפילר 336F.
מקטרפילר העולמית מדווחים כי שיווק ומכירות המחפרים החדשים כבר החל בשווקים בהם הקונצרן פעיל. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים.

איך קטרפילר 336 החדש בהשוואה למתחרים? לחצו על התמונה וכנסו אל מנגנון ההשוואה הייחודי שלנו: