יונדאי וקמינס מפתחות מיני באגר חשמלי נטען


יונדאי-צמ"ה הקוריאנית ויצרנית המנועים האמריקאית קמינס (Cummins) מודיעות יחד על מיזם משותף של פיתוח מיני מחפר חשמלי נטען; מההודעה מסתבר שכבר קיים אב-טיפוס פועל של כלי חשמלי – מיני באגר במשקל עבודה של 3.5 טון, ככל הנראה על בסיס יונדאי R30Z-9AK המצוייד במערכת הינע, מנוע ומצברים נטענים שפותחו על ידי קאמינס, בהספק מרבי של 35 קילו-ואט/שעה.נדגיש כי בניגוד לרוב הכלים הדומים בשוק, הניזונים מחשמל, במקרה זה מדובר בכלי עצמאי עם סוללות נטענות, ללא הצורך בחיבור למקור חשמל, למעט לצורך טעינה.
על פי ההודעה לעיתונות מאפשר צבר הסוללות הנטענות זמן עבודה רציף של 8 שעות, עד שיש צורך בטעינה מחודשת. מדובר כבר עתה בזמן המאפשר שימוש מסחרי פרקטי, וייתכן בהחלט שעד שהכלי יבשיל לכדי ייצור סדרתי – יעלה נתון זה עוד.
שתי החברות לא מסרו מידע קונקרטי מפורט ושחררו לפרסום תמונה אחת בלבד של הכלי, כך שרוב הפרטים הטכניים טרם ידועים. מה שכן ידוע הוא שצבר של 8 סוללות מותקן בבסיס הכלי, כל סוללה בספיקה של 4.4 קילו-ואט/שעה (יחד 35.2 קילו-ואט/שעה), וניתן להסיר או להוסיף סוללות לפי הצורך. ביונדאי וקמינס טוענים כי טעינת כל הסוללות ממצב ריק למלא אורכת 3 שעות בלבד.
בשלב זה נמצא הכלי בניסויים ובחינות בתנאי אמת, במטרה לשפר, למצוא תקלות ולהכין את המוצר לקראת ייצור סדרתי. קהל היעד עבור המיני באגר החשמלי המיועד הוא קבלנים הפועלים במקומות בהם ישנה רגישות יתר לרעש ולפליטת מזהמים, כמו באיזורים אורבניים בקרבת מגורים, מוסדות כמו בתי חולים, עבודה בתוך מבנים, עבודה תת קרקעית וכיו"ב.
בשלב זה לא נמסר לוח זמנים מתוכנן, כך שטרם ידוע מתי מתעתדות שתי היצרניות להגיע למוצר מוגמר שיוצא בשוק החופשי. אנו נמשיך לעדכן