ליגונג: מנועים חדשים למעמיסים

מעמיס אופני ליגונג 856 (צילום: רונן טופלברג)

מעמיס אופני ליגונג 856 (צילום: רונן טופלברג)


ליגונג (LiuGong) הסינית, ענקית צמ"ה המיוצגת גם בארץ (על ידי חברת מכשירי תנועה) הודיעה על שינוי בהיצע המעמיסים האופניים שלה, אותם היא משווקת בשווקים שמחוץ לסין, בכלל זה – מן הסתם – גם בישראל.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

המעמיסים הפופולאריים יותר של היצרנית – ZL50CN ,855N ו-856 – ישווקו מעתה עם מנועי קמינס במקום מנועים מתוצרת היצרנית הסינית Yuchai. מדובר במנועים המיוצרים בסין על ידי חברת Guangxi Cummins Engine Co. Ltd – שותפות בין קמינס האמריקאית וליגונג, והנם מנועי קמינס לכל דבר, למעט ארץ המוצא. את המנועים הסיניים מתוצרת Yuchai יחליפו מנועי קמינס בנפח 9.3 ליטר עם 221 כ"ס שישרתו מתחת לחופת שלושת המעמיסים דנן, עם הבטחה להציע אמינות גבוהה יותר, עמידה בתקני Tier 2, חיסכון בעלויות התחזוקה והטיפולים וכמובן – "חיסכון משמעותי בצריכת הדלק" ביחס למנועים שהוצעו במעמיסים אלו עד כה, מבלי שבליגונג מפרטים בסעיף זה.

מעמיס אופני ליגונג ZL50CN (צילום: ליגונג)

מעמיס אופני ליגונג ZL50CN (צילום: ליגונג)


בליגונג מדווחים כי המנועים החדשים נוסו בתנאים מגונים במשך כשנה בסין, וכי בחברה מרוצים מאוד מהתוצאות; "לא יכולנו להיות מרוצים יותר מהמנועים החדשים" אומר יו צ'ונפן, נשיא LiuGong Machinery. "המנועים החדשים מציעים אמינות, ביצועים וצריכת דלק משופרת וניכרות תוצאות שיתוף הפעולה בין ליגונג וקמינס, לשביעות רצוננו המלאה", הוא מסכם.
Guangxi Cummins Engine Co. Ltd נוסדה ב-2011, כאמור כמיזם משותף של ליגונג וקמינס, במטרה לייצר מנועים עבור ציוד הצמ"ה של ליגונג המיוצא אל מחוץ לגבולות סין. המנועים מתוכננים לשרת בעיקר מדינות מתפתחות. בליגונג מתכננים לייצר כ-50,000 מנועים בשנה.