MECALAC e12

מחפר אופני חשמלי מצרפת

MECALAC e12

MECALAC e12

Mecalac הצרפתייה מציעה מעתה מחפר אופני פירקי חשמלי, לטענתה – הראשון להימכר בשוק באופן סדיר; נזכיר כי במהלך 2016 הציגה אטלס הגרמנייה מחפר חשמלי פרי פיתוחה וכך גם Sennebogen (הגרמנייה אף היא) שחשפה מחפר אופני חשמלי לתעשיית המחזור, אך ב-Mecalac טוענים כי הכלי מתוצרתם הוא הראשון להימכר לכל דכפין בשוק הפתוח, ושלא מדובר בייצור מוגבל או ניסיוני, ולבטח היחיד בשוק בתצורה זו: פירקי ואופני.

MECALAC e12

MECALAC e12

Mecalac ידועה בעיצוב הנועז של מוצריה, והמחפר החשמלי החדש – Mecalac e12 שמו – אינו חורג מהמסורת, כאשר ניתן אף לומר שעם הצביעה בכחול בוהק מדובר בכלי שקשה יהיה לפספס בכל מקום ואתר. למעשה מדובר בגרסה חשמלית של המחפר האופני Mecalac 12 MTX (משקל עבודה 9.7 טון, הספק מנוע 100 או 115 כ"ס, לפי דרישה), כאשר את תא המנוע מאחור ממלאים עתה מצברים הניתנים לטעינה, המספקים חשמל לשני מנועים (אחד לסרן הקדמי ואחד לאחורי) המציעים יחד עד 146 קילו-ואט/שעה, והמסוגל לפעול עד 8 שעות עבודה ברצף עד שהמצברים מתרוקנים ודורשים הטענה חוזרת. זמן ההטענה, אגב, עומד על 6-7 שעות.
Mecalac e12 מיועד לעבודה בכל מקום בי יש רגישות לרעש ולפליטת מזהמים, או איסור לעבוד עם ציוד המונע באמצעות מנועי בעירה פנימית. אנשי היצרנית מדגישים את יתרון הרעש, הוויברציות והחיסכון בצריכת הדלק, לצד יתרונות כמו מינימום תחזוקה וטיפולים ביחס לציוד קונבנציונלי.
המחפר החשמלי הפירקי Mecalac e12 אמור להתחיל ולהימכר בתקופה הקרובה, אך למרות זאת טרם פורסם מפרט טכני מלא, בכלל זה נתונים בסיסיים כמו עומק חפירה מרבי ומשקל עבודה. ל-Mecalac אין נציגות בישראל