מחפר אופני אטלס 250 MH E

מחפר אופני חשמלי מאטלס

מחפר אופני אטלס 250 MH E

מחפר אופני חשמלי אטלס 250 MH E. מוזן באמצעות כבל חשמל באורך 75 מטרים

יצרנית הציוד מכני הנדסי הגרמנייה אטלס (Atlas) משיקה מחפר אופני חדש המיועד לתעשיית המחזור, המונע חשמל. המחפר החדש – אטלס 250 MH E – הוא במשקל עבודה של כ-25 טון ומוזן באמצעות כבל באורך 75 מטרים המתחבר למקור חשמל, הנתון על גליל המאפשר את פריסתו וגלגולו בחזרה באתר העבודה. אטלס התקינו ב-250 MH E מנוע חשמלי חלש יחסית – 90 קילו-ואט בלבד (שווה ערך לכ-123 כ"ס) – וזאת במטרה לחסוך בצריכת האנרגיה כמו גם בעלויות, אך מבטיחים כי יכולותיו אינן נופלות ממחפר אופני מקביל; הכוונה היא לאטלס 250 MH הוותיק יותר, המצויד במנוע טורבו-דיזל המייצר כ-160 כ"ס, שעליו מתבססת הגרסה החשמלית ולא במעט.

מחפר אופני אטלס 250 MH E

מחפר אופני חשמלי אטלס 250 MH E

המחפר האופני החשמלי החדש מיועד בראש ובראשונה, כאמור, לתעשיית המחזור; הוא מצוייד בתא מפעיל הניתן להרמה ולהורדה, במטרה לאפשר למפעיל מבט מלמעלה על העבודה. תעשיית המחזור מתאפיינת לא פעם בעבודה מול ערימות חומר גבוהות, כך שמיקום המפעיל גבוה ככל הניתן הוא כמעט תנאי הכרחי.

מחפר אופני אטלס 250 MH

מחפר אופני אטלס 250 MH משמש בסיס מכאני ל-250 MH E החשמלי

מאטלס לא נמסרו פרטים רבים נוספים אודות המחפר האופני החשמלי, בכלל זה מפרט טכני מלא ומועד תחילת המכירה. כאמור, ה-250 MH E מתבסס מכאנית על ה-250 MH וגם מבחינת המראה החיצוני קשה להבדיל בין שני האחים.
לצד חשיפת המחפר האופני החשמלי החדש הציגה אטלס גם מהדורה עדכנית של המחפר האופני 350 MH במשקל עבודה של 35 טון, שיוצע מעתה עם מנוע Tier 4 Final חדש, נקי וחסכוני ושיפורים נוספים. בין היתר מוצע בדגם זה בסיס חדש, יחידת סולם חדשה – יציבה ובטוחה יותר לעלייה לקבינה כאשר זו האחרונה חדשה לגמרי אף היא.

מחפר אופני אטלס 350 MH

מחפר אופני אטלס 350 MH קיבל מנוע עדכני העומד בתקני Tier 4 Final

באטלס מציינים כי למרות שביצועי המחפר הוותיק שופרו, ירדו עלויות התחזוקה וצריכת הדלק; באטלס מצהירים על צריכת דלק ממוצעת עבור דגם זה של 12.5 ליטר/שעה. ציוד מכני הנדסי מתוצרת אטלס מיובא לארץ על ידי חברת 'פאיז מנופים והידראוליקה' מאשקלון.