דחפורי 30 ו-40 טון חדשים מליבהר

Liebherr 6 PR 756 Litronic

Liebherr 6 PR 756 Litronic

ליבהר הגרמנייה/שוויצרית משיקה צמד דחפורים חדשים בקטגוריות המשקל של 30 ו-40 טון; הליבהר PR 746 Litronic מצויד במנוע העומד בתקני Tier 4 Final/3B המייצר 252.5 כ"ס והוא מתחרה בקטגוריית ה-30 טון, מול כלים דוגמת קטרפילר D8. הליבהר PR 756 Litronic מתמודד בליגה אחת גבוהה יותר, בקטגוריית ה-40 טון, מול כלים אלמותיים דוגמת קטרפילר D9. לכלי זה מנוע עדכני העומד אף הוא בתקני Tier 4 Final/3B, אלא שכאן הספקו עומד על 341 כ"ס. שני המנועים הם מתוצרת Liebher, בעלי 6 צילינדרים ומצוידים בממיר קטליטי סלקטיבי. בצמד הדחפורים החדש מערכת ההינע הסופי היא הידרוסטאטית, וכפועל יוצא הופך הליבהר PR 756 Litronic לגדול בשוק המונע באופן כזה. בליבהר רואים בשימוש במערכת הידרוסטאטית יתרון על פני השימוש במערכת העברות כוח קונבנציונאליות (תיבות הילוכים), בעיקר בנקודות הבאות: האצה חלקה והגעה למהירות נסיעה מרבית ברצף, ללא הצורך להעביר הילוכים; מיקום מנוע בצמוד (למעשה – בתוך) מערכת הזחלים בכל צד מאפשרת מרווח גחון גדול מהמקובל, בשל היעדר גלי הינע וצירים; גם בסעיף צריכת הדלק טוענים בליבהר ליתרון בשיטה ההידרוסטאטית, מאחר והמנוע ניתן לקיבוע בסל"ד האופטימאלי עבורו בתנאים השונים, והמערכת ההידרוסטאטית תפעל במהירות גבוהה או נמוכה יותר, ללא קשר לסל"ד המנוע. בכך ניתן להגיע לאופטימיזציה של ניצולת מנוע הדיזל ולפעולה קבועה ורציפה שלו שמובילה לצריכת דלק מינימאלית בתנאים אלו. אחרונה חביבה היא האפשרות להשתמש במערכת ההידרוסטאטית כבלם כאשר נדרש, תכונה ראויה בעת עבודה בשיפועים, להקטנת בלאי מערכת הבלימה למינימום.

Liebherr 6 PR 756 Litronic

Liebherr 6 PR 756 Litronic

עוד חדש במעמיסים PR 746 Litronic ו-PR 756 Litronic הוא תא המפעיל, שלדברי אנשי ליבהר תוכנן מחדש לטובת עוד מרווח למפעיל, נוחות גבוהה יותר והנדסת אנוש יעילה מבעבר. בין היתר מוצע עתה בשני הדחפורים החדשים מסך מגע חדש, דרכו ניתן לקבל את כל המידע על כל מערכות הכלי, יחד אם יכולת לשלוט בפונקציות ובמערכות השונות.
צמד הדחפורים החדש תוכנן ומיוצר במפעל ליבהר ב-Telfs שבאוסטריה, שם מיוצרים גם המעמיסים הטלסקופיים והמעמיסים הזחליים של היצרנית.