CAT M316F

דור מחפרים אופניים חדש ל-CAT (וידאו)

CAT M314F

CAT M314F

קטרפילר ממשיכה לחדש ולרענן את היצע המחפרים האופניים שלה, ועתה מושקים 3 דגמים חדשים נוספים המשויכים לסדרה F, בטווחי משקלי העבודה שבין 15 ל-25 טון בקירוב. המחפרים החדשים מצוידים במנועי CAT מתקדמים ונקיים, העומדים בתקני Tier 4 Final ומוצעים בנפח 4.4 או 7.1 ליטר, בהתאם לגרסה.

הכלים החדשים ועיקרי המפרט הם כדלקמן:
קטרפילר M314F: משקל עבודה: 14,360-15,950 ק"ג. מנוע והספק: Cat C4.4 ACERT עם 141 כ"ס. מהירות נסיעה מרבית: 37 קמ"ש
קטרפילר M316F: משקל עבודה: 15,410-17,490 ק"ג. מנוע והספק: Cat C4.4 ACERT עם 141 כ"ס. מהירות נסיעה מרבית: 35 קמ"ש
קטרפילר M322F: משקל עבודה: 20,580-24,720 ק"ג. מנוע והספק: Cat C7.1 ACERT עם 169 כ"ס. מהירות נסיעה מרבית: 30 קמ"ש

בקטרפילר טוענים כי במחפרים האופניים החדשים יושמו הערות, בקשות והצעות ייעול שהגיעו מלקוחות, במטרה להציע מוצר מתאים, יעיל ופרודוקטיבי יותר. כפועל יוצא הושם דגש בתכנון תא המפעיל החדש, במטרה להציע תפעול נוח ופשוט יותר. רמת האבזור הסטנדרטי עלתה ביחס לדגמים קודמים, וכעת מוצעים בין היתר מערכת חיבור וניתוק מהירים בקצה ה'בום', בקרת נסיעה, היגוי באמצעות ה'ג'וי-סטיק', בקרת העמסה ומשקל ועוד – כסטנדרט.

CAT M316F

CAT M316F

תא המפעיל החדש עוצב כולו מחדש, עם שיפורים רבים הכוללים בין היתר דלת גדולה יותר, שטח שמשות גדול יותר, עיצוב חדש של השמשה הקדמית, צמד מגבים, מראות חדשות (עם אופציה לחימום), יחידות פנסים ומיגוני פנסים חדשים, שמשת גג גדולה מבעבר ומצלמות רוורס המתוקנת במשקולת האחורית (שעוצבה מחדש אף היא…) ומצלמת צד ימין המהוות אבזור סטנדרטי.
גם הגישה אל ומתוך תא המפעיל מתיימרת להיות נוחה ובטוחה מבעבר, הודות לעיצוב ומיקום מחדש של המדרגות וידיות האחיזה בדלת הקבינה. כל יחידת המסעד השמאלי של עמדת המפעיל תוכננה אף היא מחדש במחפרים האופניים החדשים, עם הבטחה להציע קלות רבה יותר בהרמה והורדת הקונסולה לצורך כניסה ויציאה, כמו גם שיפור בנוחות במצב עבודה, עם מיקום ועיצוב מתגים חדש. יחידת גלגל ההגה חדשה אף היא, וניתנת כמובן לכוונון, גם למרחק.
מערכת התאורה חדשה אף היא בסדרת המחפרים האופניים החדשה של קטרפילר, כאשר תאורת LED מחליפה את תאורת ההאלוגן הוותיקה יותר, וזו כוללת תאורה אחורית כגיבוי למצלמת הרוורס, תאורה על ה'בום' ותאורת פנים חדשה ויעילה בהשוואה לדור היוצא בתוך תא המפעיל.
קטרפילר מציינים גם שורה של תוספות ושיפורים בסעיפי הבטיחות; כך למשל "מכינה עצמה" המכונה באופן אוטומטי לעבודת חפירה, אם המפעיל מכניס פונקציה זו לפעולה, בכך שבלם החניה ננעל כמו גם הסרנים והמפעיל משתחרר מהצורך ללחוץ באופן תכוף על הבלמים. מדובר על פונקציה המתיימרת לייעל ולפשט את העבודה בתנועה או בעצירות קצרות, ולהפוך אותה למסורבלת פחות ובשורה התחתונה – למהירה יותר. המערכת – המזכירה מערכת 'עצור וסע' במכוניות, משחררת את הנעילות ומאפשרת המשך נסיעה מחדש עם הלחיצה על דוושת התאוצה.

CAT M316F

CAT M316F

מערכת cruise control מהווה אף היא סטנדרט בכלים החדשים כמו גם נעילת צריח ומניעת סיבובו יחד עם המערכת ההידראולית בלחיצת כפתור, כאשר הכלי מיועד לנסוע מנקודה לנקודה. המפעיל יכול לכייל מראש את המהירות המרבית ולנוע ללא חשש שיחצה אותה.
המחפרים האופניים החדשים מסדרה F כוללים בנוסף גם יכול כיול והתאמת כל מערכות הבאגר לפי הצורך והתנאים ולפי העדפה אישית. כך ניתן לכוון את הלחץ ההידראולי והספיקה לכל כלי נרתם או סוג של עבודה – ולשמור נתונים אלו. כך הופך המעבר מציוד נרתם האחת למשנהו לפשוט ומהיר והמערכות מותאמות לכל כלי רתום בלחיצת כפתור, בדיוק לפי המדדים שהמפעיל הכניס בפעולה הראשונה.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים