דיאגנוסטיקה סטייל היטאצ'י


היטאצ'י היפנית משיקה מערכת ניטור ובקרה מרחוק למנועים של ציוד מכני הנדסי שתשולב במערכת הדיאגנוסטיקה ConSite של היצרנית. על פי דובר החברה מדובר במוצר ראשון מסוגו בשוק, עם השלכות משמעותיות לגבי עלויות התחזוקה, התפעול ואיתור התקלות.
המערכת מתבססת על מידע המגיע משני חיישנים הבוחנים ללא הרף את מצב המערכת ההידראולית והמנוע של הציוד, בזמן אמת, ומשדרים את הנתונים למערכות הבקרה והדיאגנוסטיקה של בעל הציוד/החברה. החידוש בצמד החיישנים המדובר הוא ביכולתם לנטר ולבחון את איכות שמן המנוע והנוזל ההידראולי, באופן שלא ניתן היה לבצע עד כה, ובכך הלכה למעשה לאתר בעיות או את הצורך בהחלפת הנוזלים דנן בזמן אמת, ללא קשר להמלצות השרירותיות של היצרנית. בפועל מדובר בחיישנים המאפשרים לבעל הכלי להחליף שמנים ונוזל הידראולי לפי הצורך האמיתי, וכמובן – חושב עוד יותר – לאתר מבעוד מועד תקלות בהתהוות, דוגמת בעיה במנוע, למשל, הבאה לידי ביטוי באיכות השמן ובמה שהוא מכיל.
למעשה עוקף מערך החיישנים החדש את נהלי הטיפול – והאחריות – של הציוד, ובהיטאצ'י מדגישים נקודה זו, בכך שהיא מכירה ביכולות האבחון של החיישנים כחלופה אמינה להוראות האחריות הרשמיות של היצרנית. בכך כאמור יבוצעו החלפות השמנים על פי הצורך בפועל, בכל כלי לפי העומס ותנאי העבודה בהם הוא פועל, ובכך תתקבל תחזוקה מדויקת, אמינה, יעילה וחסכונית משמעותית; לא פעם, מסתבר, השמנים מוחלפים בשל הנחיות היצרן, כאשר בפועל לא היה צורך מכאני בכך. מאידך – לא פעם מתגלות בעיות במערכות השונות – על-פי מצב השמן/נוזל הידראולי – כאשר זה כבר מאוחר מדי.
המערכת – המשולבת כאמור במערכת הדיאגנוסטיקה ConSite – משדרת את מסקנותיה על פי דרישה למרכז הבקרה או למחשב/טאבלט/נייד של בעל הכלי באופן מידי, הן כהודעת טקסט והן כדוא"ל.
היטאצ'י תציע את החיישנים החדשים כבר מנובמבר הקרוב במחפרים החדשים ZX210-6, ZX350-6, במחפרים הוותיקים יותר ZX210-5 ו-ZX350-5, כאשר החל מתחילת 2018 יורחב השימוש לציוד מכני הנדסי נוסף של היצרנית. יבואנית היטאצ'י לארץ היא חברת צ.מ.ד