מחפר היטאצ'י ZX130-6

מחפרי 13-18 טון חדשים מהיטאצ'י

מחפר היטאצ'י ZX130-6

מחפר היטאצ'י ZX130-6


יצרנית ציוד מכני הנדסי היפנית היטאצ'י מרחיבה את היצע המחפרים העדכניים שלה עם 3 דגמים חדשים: היטאצ'י ZX130-6, היטאצ'י ZX160LC-6 והיטאצ'י ZX180LC-6; מחפרים חדשים אלו מיועדים למגוון משימות, החל בתחום סלילת הכבישים, עבור בתחומי האנרגיה, הבנייה, עבודות צנרת, כרייה וחציבה וכלה בעבודה תת קרקעית.
מחפר היטאצ'י ZX160-6

מחפר היטאצ'י ZX160-6


שלושת המחפרים החדשים מצוידים במנועי Tier 4 Final מעודכנים מתוצרת איסוזו שאינם דורשים מסנן חלקיקי דיזל. מעבר להיות מנועים אלו נקיים יותר, מדובר בצריכת דלק נמוכה משמעותית ביחס לדגמים הקודמים, מבטיחים בהיטאצ'י, כמו גם ב"אופי" נוח ויעיל יותר לשימוש, הכולל עקומת מומנט שטוחה יותר והספק גבוה יותר. אנשי היצרנית מדברים על חיסכון בצריכת הדלק של עד 15% בתנאים מסוימים בהשוואה לדגמי המחפרים המקבילים העדכניים.

אלו הדגמים החדשים ועיקר מפרטם:
היטאצ'י ZX130-6: מנוע איסוזו 3.0 ליטר, 101 כ"ס. משקל עבודה 11,810-13,203 ק"ג, משאבה הידראולית: 2×105 ליטר/דקה, עומק חפירה מרבי: 6.06 מ', גובה הגעה מרבי: 8.93 מ', טווח הגעה אופקי מרבי: 8.79 מ'
היטאצ'י ZX160LC-6: מנוע איסוזו 3.0 ליטר, 116 כ"ס. משקל עבודה 17,418 ק"ג, משאבה הידראולית: 2×191 ליטר/דקה, עומק חפירה מרבי: 6.49 מ', גובה הגעה מרבי: 9.13 מ', טווח הגעה אופקי מרבי: 9.33 מ'
היטאצ'י ZX180LC-6: מנוע איסוזו 3.0 ליטר, 116 כ"ס. משקל עבודה 19,504 ק"ג, משאבה הידראולית: 2×191 ליטר/דקה, עומק חפירה מרבי: 7.07 מ', גובה הגעה מרבי: 9.79 מ', טווח הגעה אופקי מרבי: 9.94 מ'

גם המערכת ההידראולית חדשה במחפרים אלו; מדובר במערכת המכונה על ידי היטאצ'י HIOS III המנוהלת ומפוקחת מחשב בתיאום עם המנוע, במטרה להציע ספיקה מרבית בכל מצב – ללא קשר למצב המנוע, אך בהתאם לתנאי העבודה. בכך מוצע כוח מתפרץ ומיד בכל רגע ושלב מחד, מאידך נחסכת אנרגיה רבה כאשר אין צורך בכך, הסבר היטאצ'י. למערכת זו מנגנון Boost המספק לחץ גבוה באופן מידי כאשר צורך בכך, מה שמאפשר סבבי פעולה מהירים יותר וכפועל יוצא – יותר תפוקה ביחידת זמן.

מחפר היטאצ'י ZX180-6

מחפר היטאצ'י ZX180-6


המנועים החדשים מצויידים במערכת ניהול ממוחשבת המהווה חלק משמעותי מצריכת הדלק המופחתת ומהירידה בפליטת המזהמים. מדובר במערכת המאפשרת בחירה בין 3 מצבי עבודה – בהתאם לתנאים. המפעיל יכול לבחור בין מצב בו נדרשות מלוא עוצמות המנוע והמערכת ההידראולית, מצב המהוה איזון בין המקסימום למינימום, כאשר אין צורך במלוא הכוח או העוצמה להזיז את הזרועות או לסובב את ה מחפר על צירו, ומצב 'חיסכון' למשימות של ניידות מקום למקום או עבודה בעצימות נמוכה, דוגמת העמסת נפח של חומר במשקל נמוך או הפעלת ציוד מסוים בקצה הזרועות. בכך מנוצל המנוע באופן מיטבי בהתאם לדרישות, ואנרגיה אינה מתבזבזת כאשר אין צורך במלוא הפוטנציאל. עוד למטרות חיסכון מוצעת כסטנדרט אצל שלושת המחפרים החדשים גם מערכת דימום אוטומטית המכבה את המנוע לאחז זמן הניתן לכיוון בו המנוע שהה בסל"ד סרק, ומתג לניתוק המצברים.
מחפר היטאצ'י ZX160-6

מחפר היטאצ'י ZX160-6


מעבר לעדכון המכאני מציעים המחפרים החדשים של היטאצ'י גם שינויי עיצוב ועדכונים בתא המפעיל. חיפויי המחפר מאחור ומהצדדים עוצבו מחדש, במטרה הן לאפשר טיפוס מעל וגישה נוחה יותר למכלולי המנוע ויתר מערכות התפעול, כמו גם להרחיב את שדה הראיה לאחור ולצדדים. שטח החלונות גדל והתארך כלפי מעלה, ומצלמת רוורס מהווה מעתה ציוד סטנדרטי. פנים תא המפעיל כולל שפע עדכונים ושיפורים, ביניהם יחידת כיסא חדשה ומשופרת, בקרת אקלים חדשה, יחידות מגבים חדשת ועוד. יבואנית היטאצ'י לארץ היא חברת צ.מ.ד