מעמיס אופני היטאצ'י ZW180-6

היטאצ'י ZW180-6 במקום ZW180-5

מעמיס אופני היטאצ'י ZW180-6

מעמיס אופני היטאצ'י ZW180-6

היטאצ'י מפתיעה עם חשיפת מעמיס אופני חדש – ZW180-6 – המחליף בהיצע את ה-ZW180-5; ההפתעה היא בשל הזמן הקצר יחסית בו הוצג מחליף ל- ZW180-5, שהחל להימכר לפני פחות מ-3 שנים בלבד. המעמיס האופני החדש מוצג כחלק מדור ציוד מכני הנדסי החדש של היטאצ'י, הנכלל תחת שם הקבוצה 'סדרה 6' או Zaxis 6 – תלוי היכן משווקים.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

בהיטאצ'י לא חושפים מפרט טכני מלא של המעמיס, שסביר להניח שכקודמו ממוקם בקטגורית המשקל של 14-15 טון, אך ממה שכבר פורסם ניכר כי בוצעו בו שינויים משמעותיים בהחלט. החשוב מכולם הוא המנוע החדש – שגם לגביו אין פרטים – המהווה "קפיצת מדרגה" ביחס למנוע ב-ZW180-5 בכל הקשור לצריכת דלק ופליטת גזים רעילים. המנוע החדש עומד בתקן EU שלב 4 המחמיר והוא עושה זאת בין היתר הודות למפחת קטליטי סלקטיבי (SCR). גם כאן נוכל להעריך שההספק נותר דומה פחות או יותר להספק ב-ZW180-5 שעמד על 172 כ"ס.
עוד מודגשים אמצעי הבטיחות המתקדמים שהתווספו לשופל החדש, המתיימרים להפוך אותו ל"אחד המעמיסים הבטוחים בקבוצתו", כהגדרת אנשי היטאצ'י. בין היתר שופר שדה הראייה ההיקפי מתוך הקבינה, הודות לתכנון מחדש של הקורות, פתח המפלט על חופת המנוע ויחידת מסנן האוויר. מצלמת רוורס חדשה משדרת תמונה באיכות טובה מבעבר אל מסך ה-LCD הגדול. עוד טופל הבידוד בפני רעשים ובהיטאצ'י מצהירים כי הקבינה ב-ZW180-6 החדש היא השקטה בקטגוריה.
מערכת השיכוך בזרועות עודכנה ושופרה אף היא, וכך גם נקודות החיבור (המסבים והצירים) שהפכו מאסיביים ואיכותיים יותר בדגם החדש. בהיטאצ'י טוענים כי הודות לשיפורים אלו במנגנון ההרמה של הכף מוצעים עתה נסיעה ועבודה חלקים ונעימים בהרבה, כאשר יכולות השיכוך וספיגת הזעזועים המשופרות משפיעות לא רק על איכות חיי המפעיל, אלא גם תורמות להארכת חיי המכלולים ולשיפור האמינות המכאנית. בנוסף, עובו וחוזקו חלקי הזרועות השונים ביחס לדגם היוצא.
שיפורים נוספים מתייחסים לגישה למכלולים השונים לצורך תחזוקה, שהפכה קלה ונוחה יותר; לאפשרות לקבל בלחיצת כפתור תוספת הספק רגעית בעת הצורך; לתיבת ההילוכים החדשה בעלת חמש המהירויות; לשינויים העיצוביים הקלים סביב ועוד. המעמיס האופני החדש של היטאצ'י יתחיל להימכר החל מתחילת 2017.