מחפר חשמלי וולוו EX2

בדרך: מיני מחפר חשמלי מ-וולוו (וידאו)

מחפר חשמלי וולוו EX2

מחפר חשמלי וולוו EX2

וולוו ממשיכה לאותת כי כוונותיה להיכנס במלוא הרצינות והעוצמה את תחום הציוד המכני ההנדסי החשמלי הנן רציניות; לאחר חשיפת אבות הטיפוס של המעמיס האופני וולוו LX1 ומשאית העפר האוטונומית HX1 החשמליים מגיע תורו של תחום קומפקטי יותר, אך לא פחות תחרותי ובעל פוטנציאל להיכנס אל אגף הניסוי והבחינה של היצרנית השבדית: מיני מחפר. זה עתה חשפו בוולוו אב טיפוס ראשון של מיני באגר חשמלי בשם EX2. מדובר במיני מחפר הפועל על טהרת החשמל בלבד, המבטיח כבר במצבו כאב טיפוס פעולה מהירה יותר ביחס למיני מחפרים מקבילים הפועלים באמצעות מנועי דיזל, והפועל ללא מערכת הידראולית להרמת או הורדת הזרועות, אלא באמצעות מערכת אלקטרו-מכאנית המתבססת על מנועים חשמליים והברגות, המבצעות את פעולות ההרמה וההורדה באופן מהיר יותר ולא פחות חזק, כפי שטוענים בוולוו. שיטה זו, לבטח בהינע חשמלי, כוללת לדעת וולוו ניצולת כוח יעילה יותר הודות ל"אופטימיזציית שרשרת העברת הכוח".

מחפר חשמלי וולוו EX2

מחפר חשמלי וולוו EX2

הכוח מגיע משתי סוללות ליתיום-איון גדולות המפיקות יחד 38 קילו-ואט/שעה והמאפשרות פעולה רציפה של עד 8 שעות ב"סוג עבודה אינטנסיבית-סטנדרטית, דוגמת חפירה בתנאי קרקע ממוצעים", כפי שמסבירים אנשי היצרנית. על פי וולוו מיני באגר חשמלי, לכשיבשיל לכדי ייצור סדרתי, יהיה שקט וחסכוני פי 10 (!) בהשוואה למיני מחפרון בגודל ובהספק מקביל המונע באמצעות מנוע דיזל ומערכת הידראולית. להערכת אנשי וולוו מוצר שכזה, סדרתי, יציע צמצום בעלויות השוטפות של לפחות 25% ביחס למיני מחפר סטנדרטי מוכר.
וולוו לא תייצר את ה-EX2 או ממשיכו באופן סדרתי, אך בהחלט תמשיך ולפתח אבות טיפוס נוספים בתחום, במטרה אכן להגיע בסופו של הליך לייצור סדרתי של מיני מחפר חשמלי תוך שנים ספורות. השלב הבא בניסויים ובבדיקות, מסבירים בוולוו, יתמקד בביצועים, ביכולות ובשרידות הכלי לאורך זמן, במבחן מול סוגי משימות ותנאים סביבתיים מגוונים.

מחפר חשמלי וולוו EX2

מחפר חשמלי וולוו EX2

בוולוו טוענים כי ה-EX2 הוא הראשון מסוגו, אך למען הדיוק הוא ככל הנראה הראשון המציע שיטת הפעלת זרועות מכאנית-חשמלית במקום הידראולית, אך לבטח לא המיני מחפר החשמלי הראשון; בעוד שהוולוו EX2 הוא אב-טיפוס שעוד רחוק מייצור סדרתי, דיווחנו כאן בעבר על מיני מחפרים חשמליים מתוצרת קטרפילר ובובקט שכבר מיוצרים ונמכרים כמוצרים מוגמרים.