במת הרמה מאניטו 220 TJ

במות חדשות ממאניטו

במת הרמה מאניטו 220 TJ

במת הרמה מאניטו 220 TJ

מאניטו הצרפתייה משיקה באמסטרדם את המילה האחרונה מתוצרתה בתחום במות ההרמה. מדובר במאניטו 220 TJ המאפשרת גובה הרמה מרבי של הסל עד לכדי 22 מטרים והמוצעת בשתי גרסאות: 220 TJ ו-220 TJ+ כאשר הראשונה היא הקלה והבסיסית יותר והשנייה מציע סל הרמה וכושר הרמה טובים יותר, עם אפשרות להרים עד 350 ק"ג בסל.
במאניטו מציינים כי גובה ההרמה המרבי המוצע על ידי צמד הבמות החדשות הוא מהמבוקשים והממהרים לצמוח בתחום כיום, ולכן הושקע לא מעט בפיתוח, אבזור ועיצוב צמד הבמות החדש.

במת הרמה מאניטו 220 TJ

במת הרמה מאניטו 220 TJ

צמד הבמות החדשות מונעות באמצעות מנוע דיזל קומפקטי בעל 4 צילינדרים ממוצע לא ידוע (סביר להניח שבדומה לבמות אחרות מבית היצרנית משרת גם כאן מנוע קובוטה, אך אין על כך אישור רשמי) המייצר 35.5 כ"ס, והמעביר כוחו אל מנגנון ההרמה כמו גם ארבעת הגלגלים המונעים באמצעות מערכות הידראוליות.
כמקובל יותר ויותר בסגמנט כך כולל גם מנוע הבמות החדשות של מאניטו מחשב ניהול מנוע מתקדם הדואג להתאים באופן אוטומטי את הסל"ד לעומס בעבודה; המנוע פועל כברירת מחדל בסל"ד אידיאלי מבחינת היחס בין ייצור הכוח הנדרש לצריכת הדלק, אך כאשר גובר הצורך לעוד תפוקה וכוח באפן רגעי, עולה סל"ד המנוע בהתאם וחוזר למצבו הסטנדרטי בסיום המהלך – ללא התערבות המפעיל. מנגון זה מאפשר ירידה משמעותית בצריכת הדלק לאורך זמן בהשוואה לדור הבמות הקודם.

במת הרמה מאניטו 220 TJ

במת הרמה מאניטו 220 TJ

שתי הבמות הכמעט-זהות מכאנית הנן פרי פיתוח ובנייה חדש וכוללות עיצוב חדש לסוג מוצר זה אצל מאניטו. המבנה סטנדרטי וכולל בסיס, גוף ומערכת זרועות שבמקרה זה עשויות לא פחות מ-7 פרקים טלסקופיים וקבועים, המאפשרים גמישות יוצאת דופן בגישה לעבודה, בכלל זה למקומות מורכבים יותר, בין היתר הודות ליכולת הצידוד העצמאית המוצעת בנוסף עבור הסל.
מאניטו 220 TJ שוקלת 11.85 טון, היא תוכננה כבמה "קלה, קומפקטית וזריזה" לנדרשים לבמת הרמה המיועדת לעבוד עד לגבהים דנן (22 מ'). גרסת ה-220 TJ+ שוקלת 13.8 טון, היא מצויידת בסל עבודה גדול יותר (230×90 ס"מ) המסוגל לשאת 350 ק"ג של עובדים (עד 3) וציוד ומיועד לפיכך לעבודות בטווחי גבהים דומים אך הדורשים עוד מקום לעובדים ו/או ציוד. גרסה זו מאפשרת את כושר ההרמה המרבי דנן בכל טווח המפתחים והגובה של הבמה. גרסת הבסיס – מאניטו 220 TJ – מצויידת בסל קטן במקצת (210×80 ס"מ) ומסוגלת להרים משקל כולל של עד 230 ק"ג ו/או 2 עובדים.
יבואנית מאניטו לארץ היא חברת דוד צ'פניק מראשל"צ.

במת הרמה מאניטו 220 TJ

במת הרמה מאניטו 220 TJ