מיני מחפר חשמלי בובקט E10 Electric

מיני מחפר חשמלי מבובקט

חברת בובקט חשפה מיני מחפר (מיני באגר) בקטגוריית ה-1 טון הפועל על חשמל. מדובר בבוקט E10 Electric המוגדר עדיין כאב טיפוס, אך הוא כלי פועל ועובד הנמצא בשלב הניסויים והבדיקות לקראת ייצור סדיר. משמו ניתן להבין כי הבסיס המכאני הוא המיני מחפר בובקט E10 ש"תורם" לפרויקט את רוב המערכות ההידראוליות והמכאניות.

מיני מחפר חשמלי בובקט E10 Electric

מיני מחפר חשמלי בובקט E10 Electric )אב טיפוס(

בובקט E10 Electric פותח ונבנה במרכז הפיתוח והתכנון של מומחית הציוד מכני הנדסי בובקט בדובריס שבצ'כיה, בשיתוף "מומחי כלי רכב חשמליים", כהגדרת הידיעה לעיתונות, מבלי לפרט באילו מומחים מדובר ומאיזה תחום בדיוק. המוצר המוגמר מהווה למעשה גרסה של ה-E10 הסטנדרטי בעל מנוע הדיזל, כאשר מנוע החשמלי מחליף את הדיזל וכאופציה ניתן להזינו באמצעו סוללות הממוקמות במקום מיכל הדלק או כבל המתחבר לשקע ייעודי דרכו מסופק חשמל במקור חיצוני. הסוללות ניתנות לטעינה מהירה ביותר, עם הבטחה להגיע ממצב מרוקן למצב מלא תוך פחות משעה (!), מצב המאפשר עבודה עצמאית של 2-3 שעות עד לטעינה הבאה. כאשר הכלי מחובר למקור חשמל חיצוני הוא מסוגל לעבוד ללא הפסקה, הודות לאספקת החשמל הרציפה.
המיני מחפר הכל-חשמלי של בובקט הוא מסוג הכלים שלגביהם מתבקשת השאלה "כיצד לא חשבו על זה עד כה?…". תחום הפעילות הענק של כלים מסוג זה, הן בסביבה אורבנית מיושבת, הן בעבודות מתחת לפני הקרקע והן בתוך מבנים היא שוק ענק עבור ציוד חשמלי שלא פולט מזהמים ומציע פעולה שקטה באופן משמעותי מציוד המונע במנוע דיזל.
בובקט מודעים מן הסתם לפוטנציאל הגלום בפלח שוק זה של ציוד חשמלי ונכון לעכשיו נראה כי בקרוב תציע היצרנית האמריקאית את המיני מחפר החשמלי הראשון בשוק. מתי בדיוק? ב-בובקט טרם מסרו מועד מתוכנן לתחילת הייצור הסדרתי של ה-E10 Electric אך ההערכה מדברת על לא לפני תחילת 2017.