מפלסת קטרפילר: שיפורים ל-2016

CAT 16M3 Motor Grader

CAT 16M3 Motor Grader

קטרפילר משיקה את המפלסת הכבדה 16M3 במהדורת 2016 עם מנוע מעודכן, נקי וחסכוני יותר, המוצע מתאים לתקני פליטת המזהמים העדכניים כיום ברוב שווקי העולם – האמריקאים, האירופאים, האוסטרלים, היפנים ועוד. המפלסת הכבדה – משקל עבודה 32.4 טון בקונפיגורציה הבסיסית – מצוידת כסטנדרט בלהב ברוחב 16 רגל (כ-4.9 מ'), ומכאן שמה.
קטרפילר 16M3 היא מפלסת מהדור העדכני של היצרנית ושייכת לסדרה M3 שהחליפה בתחילת 2014 את סדרה M2, כאשר השינוי העיקרי והמשמעותי ביותר היה אז המעבר למנוע חדש ומתקדם יותר; המנוע הוא ה- Cat C13 ACERTהמוכר והמשרת עוד מפלסות בהיצע קטרפילר, אך בדגם חדש זה הוא עבר התאמות נוספות למגוון דרישות פליטת מזהמים משווקים שונים, כאשר לכל אזור תשווקנה הגרסאות הרלוונטיות. זאת ועוד: המנוע, כך מבטיחים בקטרפילר, עבר לקראת שנת הדגם 2016 שינויים ושיפורים נוספים, שבשורה התחתונה אמורים לצמצם את צריכת הדלק ואת פליטת הגזים והחלקיקים הרעילים.

CAT 16M3 Motor Grader

CAT 16M3 Motor Grader

המנוע העדכני מוצע עם הספק מרבי משתנה – בין 290 ל-348 כ"ס, הניתן לבחירה בכמה מצבי עבודה, בהתאם לצורך ולעומס. מצב ECO חסכוני כויל מחדש בדגם עדכני זה והותאם לתקנות פליטת המזהמים העדכניות והשונות שהמפלסת החדשה אמורה לפעול תחתיהן – מ-Tier 2 ועד Tier 4 Final. המנוע החדש כולל כמה שיפורים ותוספות שנועדו לצמצם את צריכת הדלק מחד, ולמקסם את יעילות ותפוקת המנוע מאידך; כך למשל מוצעת בקטרפילר 16M3 מערכת ניהול מנוע חדשה המחפה על הכוח המנוצל לטובת קירור המנוע ומעלה בהתאם את ההספק, בכדי לשמר את עקומת ההספק הנדרשת בכל מצב. כך יוצא שבכל תנאי עבודה, גם תחת עומס כאשר מערכת הקירור נאלצת לעבוד קשה יותר, הכוח המועבר אל הגלגלים ומשם אל הקרקע נותר יציב ורציף. מנגנון חדש נוסף בדגמי 2016 של המפלסת נקרא OK-to-Start. מדובר במערכת הבודקת את טמפרטורת המנוע, מצב מערכת הקירור (כולל כמות נוזל הקירור), שמן המנוע והשמן ההידראולי תוך שברירי השנייה, מיד עם סיבוב המפתח למצב On. המערכת ממשיכה לנתר את המדדים דנן, כאשר עם תחילת תנועת הכלי מתווספים למדדי הבדיקה שלה גם מצב השמן בתיבת ההעברה ובתיבת ההילוכים ומדווחת על כל סטייה באופן מיידי למפעיל, באמצעות התרעה על צג ה-LCD בקבינה.
בסה"כ מתיימרות המפלסות החדשות ל-2016 להציע חיסכון של 4-5% בצריכת הדלק, בהשוואה ל-16M3 היוצא.

CAT 16M3 Motor Grader

CAT 16M3 Motor Grader

מעבר לשיפור המנוע והגברת יעילותו טופל גם נושא התחזוקה, עם דגש על גישה נוחה ומהירה יותר למכלולים ולמדדים הדורשים בדיקה וטיפול שוטפים. שיפורים נוספים הראויים לאזכור בוצעו בבלמים, על ידי הגדלת קוטר צלחות הבילום (דיסקים) והקליפרים. נעילת דיפרנציאלים בסרנים האחוריים הנה כעט אוטומטית כסטנדרט והחשוב מכל – הנעילה גם משתחררת באופן אוטומטי, חוסכת את העניין מהמפעיל וכמובן חוסכת צרות כתוצאה מהשארת הדיפרנציאלים נעולים שלא לצורך.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים