מעמיס אופני קטרפילר 962M

מעמיסי קטרפילר מתחדשים

מעמיס אופני קטרפילר 962M

מעמיס אופני קטרפילר 962M

ענקית הציוד מכני הנדסי קטרפילר מודיעה על רענון המעמיסים מסדרה M מתוצרתה; הכלים החדשים יוצעו כדגמי 2016 והם כוללים מגוון שיפורים, תוספות ועדכונים, כ"תגובה מהירה לדרישות ובקשות לקוחותינו", דבר ההודעה לעיתונות. המעמיסים הרלוונטיים הם קטרפילר 950M, קטרפילר 962M, קטרפילר 966M, קטרפילר 972M, שתי גרסאות הגיר הרציף של השניים האחרונים: קטרפילר 966M XE ו-972M XE והקטרפילר 980M.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

בקטרפילר מסבירים עוד את פשר השקת הסדרה המחודשת זמן קצר כל כך לאחר השקתה ב"יכולת שיש לנו כיום להציע שיפורים ושדרוגים מהר מאי פעם, ולהציע לשוק כלים משודרגים ומשופרים עוד במהלך חייהם, מבלי לאלץ את הלקוחות להמתין לסדרה הבאה בכדי לקבל עדכונים ושיפורים אלו".
חדשה ראשונה היא מערכת Product Link Elite העדכנית – מערכת המוצעת מעתה כסטנדרט ומציעה תקשורת יעילה, מהירה ורחבה יותר מול ממשקים סלולאריים ולוויינים. הכלים העדכניים מוצעים למעשה מוכנים לקבלת כל המחברים והחיבורים העדכניים ביותר של היצרנית בכל הקשור לדיאגנוסטיקה, מעקב, הורדת נתונים – גם בזמן אמת – ותקשורת בין סוגי ציוד, גם אם שונה. המערכת החדשה כוללת שיפורים גם בפעולותיה וביצועיה, וכך למשל מוצע מנגנון שקילה עדכני ומשופר בקצה הזרועות, ויכולת חיבור משופרת ונוחה יותר לציוד מתחלף. ה-Product Link Elite מתיימרת להציע גם שיפור משמעותי בקלות הניווט במערכת, יכולת המעקב של המפעיל ונוחות גבוהה יותר בהוצאת מידע או הפעלת מערכות שונות דרך מסך המערכת המותקן בקבינה.
גם מערכת הראדאר, המתריעה בפני גופים העומדים בדרך הכלי בנסיעה לאחור, שופרה ושודרגה. הראדאר מזהה מעתה סכנת פגיעה בגופים ממרחק 16 מטרים ומתכייל אוטומטית בזווית הסריקה בהתאם למהירות הנסיעה. "איזורי העצירה", כאשר הקרבה לגורם הנמצא בדרך הופכת למסוכנת, נקבעים אוטומטית על ידי המערכת, כאשר המפעיל יכול לבחור מבין חמש רמות רגישות שונות. הגדלת המרחק לזיהוי גופים מפריעים מאפשרת הלכה למעשה נסיעה לאחור במהירות גבוהה יותר ועדיין להישאר "מכוסה" על ידי המערכת.
עוד בתחום הבטיחות טופלו המדרגות לעלייה לתא המפעיל, עם הבטחה לאחיזה טובה יותר לנעלי המפעיל. התאורה הסביבתית הפכה מהלוגן ל-LED, עם צריכת אנרגיה ופליטת חום נמוכים משמעותית ואורך חיים ארוך יותר. כאופציה מוצעת עתה חגורת בטיחות 4-נקודתית, המבטיחה חגירה טובה יותר במצבי קיצון, כאשר יש סכנת התהפכות או פגיעה פרונטלית. נורית על גג המעמיסים הופכת מאדום לירוק כאשר המפעיל חגור כהלכה, כאמצעי בקרה ובטיחות. שיפורים נוספים בוצעו בתוך תא המפעיל, ואלו כוללים בין היתר מחברים נוספים לחיבור מטף, עוד אפשרויות התקנת מערכות שמע, עיצוב מחדש של השמשה הימנית, המשמשת גם כפתח מילוט, במטרה לאפשר פריצה ויציאה נוחים יותר, ידיות אחיזה חדשות ועוד.

מעמיס אופני קטרפילר 966M

מעמיס אופני קטרפילר 966M

בדגמי ה-XE להם תיבת הילוכים רציפה מוצע מעתה מצב 'חיסכון' חדש המבטיח ירידה של עד 4% בצריכת הדלק בשימוש סטנדרטי, ועד 8% בשימוש אינטנסיבי במיוחד, דוגמת העמסה אגרסיבית ומהירה של משאיות עפר. כניסה ויציאה למצב 'חיסכון' אפשריים באמצעות לחיצה על מסך המגע החדש, ועיקרו הורדת סל"ד המנוע לכדי 1,400 כאשר אין צורך במלוא הספק ותפוקת המנוע. בקטרפילר מציינים כי החיסכון הנוסף דנן בצריכת הדלק מצטרף לחיסכון הממוצע שמגיע עד ל-25% בכלים אלו, ביחס לכלים ללא הגיר הרציף.
מעתה גם מוצע – כסטנדרט, ללא תוספת עלות – מגביל מהירות נסיעה משתנה עבור כל דגמי סדרה M, מערכת שהוצעה עד כה רק עבוד דגמי ה-XE. מערכת זו מאפשרת למנהל העבודה או למפעיל להגביל את מהירות הנסיעה באתר העבודה אם התנאים דורשים זאת, בטווח שבין 15 ל-40 קמ"ש, עם יכולת כיול נפרדת לנסיעה לפנים או לאחור. מנהל העבודה יכול לקבע נתונים אלו בתוספת קוד המונע שינויים או ביטול שלא ברשות.
עוד נציין עדכוני עיצוב קלים, שהמשמעותי בהם הוא עיצוב מחדש של תא המנוע – בעיקר במבנה ובתצורה, לטובת חוזק נוסף בפני דריכה, פתחי אוורור יעילים יותר וקלות רבה יותר בגישה למכלולים השונים הדורשים תחזוקה או טיפול, כולל פתיחה מהירה וקלה יותר. יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים