JCB Hydradig

ג'י.סי.בי. ממציאה את המחפר מחדש

JCB Hydradig

JCB Hydradig

ג'י.סי.בי. הבריטית היא מאותן יצרניות ציוד מכני הנדסי שהיו במקום הנכון, בזמן הנכון – וכן, גם עם מידת התעוזה והכישרון הנכונים – להמציא מוצר שיהפוך את שמה לשם גנרי; בכל מקום בעולם ייקרא מחפרון קודם כל 'ג'י.סי.בי.', ובצדק; הטרקטור המוזר עם הכף האחורית הקטנה על הזרוע המקופלת והכף הקדמית הגדולה הם המצאה של ג'וסף סיריל באמפורד שהציע ב-1953 לראשונה את השעטנז המוזר. אנו מכירים דוגמאות נוספות כמו ה'ג'יפ' או ה'פרידג'ידר', שהפכו לשמות גנריים למוצרים מסויימים אך מקורם במוצר ספציפי ומסחרי.

JCB Hydradig

JCB Hydradig

כיצרנית שהמציאה מוצר חדש, בשעתו, חלה על ג'י.סי.בי חובה תמידית לעמוד בחזית הסגמנט, להציע מעת לעת כלים חדשים – ושיהיו הטובים בתחום, במטרה להמשיך להוביל ולחדש, ולמקסם את זכות הראשונים. בספטמבר 2015 נכחנו בעת השקת הג'י.סי.בי. 3CX Compact החדש – קונספט חדש של מחפרון, שטורף שוב את הקלפים בהציעו כלי גדול בהספק, בביצועים ובתא המפעיל, אך קומפקטי וזריז בממדים החיצוניים. בשומה למחפרון הראשון דאז, כך גם ממציא ה-3CX Compact קטגוריית ציוד שלא היתה קיימת קודם לכן.

JCB Hydradig

JCB Hydradig

ועכשיו, מפתיעה ג'י.סי.בי שוב עם רעיון חדש, והפעם מדובר במעין שעטנז המשלב בין מחפר אופני, נושא כלים וטרקטור גורר. לכלי החדש קוראים Hydradig ובתיאור שמופיע בהודעה לעיתונות מסבירים אנשי ג'י.סי.בי. כי מדובר במכונה לחפירות, הרמת מטען וציוד, העמסה ופריקה וגרירת נגרר בשירות קבלני סלילה, כבישים, שירותים מוניציפאליים וכל עבודת בנייה או תשתיות אורבנית. "למדנו היטב את הדרישות והקשבנו ללקוחות שלנו כאשר באנו לתכנן את הכלי החדש", מציינים בג'י.סי.בי. "בכלי הזה מיושמות מגוון רחב של יכולות וכבסיס נשענו מתכנני הכלי על חמישה עקרונות: ראות, יציבות, ניידות, זריזות וקלות בטיפול ובתחזוקה".

JCB Hydradig

JCB Hydradig

מה שנראה במבט ראשון כעוד מחפר אופני, אולי קומפקטי במקצת, מתברר במבט מעמיק יותר ככלי שונה וחדש. בג'י.סי.בי. מדגישים כי המפעיל יכול לראות כל גלגל ומגעו עם הקרקע. מרכז הכובד נמוך במיוחד, לבטח בהשוואה למוצע אצל מחפרים אופניים, כאשר המטרה כאן היא לאפשר יציבות גבוהה גם ללא עיגון ותמיכה ויכולת נסיעה מהירה יחסית, בבטיחות גבוהה. ה-Hydradig מסוגל למהירויות נסיעה של עד 40 קמ"ש, לטובת ניידות מהירה בין אתרים או בתוך אתרי עבודה גדולים, כאשר בעת הצורך מאפשר ההיגוי הכפול מעבר במקומות צפופים במיוחד בהם נדרשת יכולת תמרון גבוהה מהמוצע במחפר אופני סטנדרטי. המנוע הוא מסוג JCB Ecomax והוא מייצר כאן כ-110 כ"ס.
באתר העבודה מסוגל הג'י.סי.בי. Hydradig החדש לבצע כל משימה של מחפר או מחפרון, אך לתפקד גם כנושא כלים וציוד או כמוביל מטען – הכל בכלי אחד. "ה-Hydradig יהפוך את הסגמנט על פיו", משוכנע הלורד במפורד, יו"ר ג'י.סי.בי. ל-Hydradig יכולת הרמת מטען של עד 1,000 ק"ג במפתח אופקי מרבי. הוא מורשה לגרור מטען של עד 3.5 טון (ללא בלמים בנגרר)

JCB Hydradig

JCB Hydradig

דגש הושם גם על התחזוקה והטיפולים, כאשר בג'י.סי.בי. מציינים את הגישה הנוחה מהקרקע לכל המכלולים החשובים בכלי, למנוע, למערכות ההידראוליקה והחשמל ולמדדים השונים.
ג'י.סי.בי. תחשוף את ה-Hydradig באופן מלא ורשמי במסגרת תערוכת Bauma 2016 שתיערך בגרמניה בחודש הבא. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.