מעמיס טלסקופי חשמלי מ-JCB

JCB 505-20E מציע ביצועים כשל מעמיס מקביל המונע דיזל, אך ללא זיהום ועם פעולה שקטה הרבה יותר

JCB Electric 505-20E Loadall Telehandler

JCB הבריטית החלה לשווק מעמיס טלסקופי חשמלי בשם JCB 505-20E. המעמיס החשמלי מציע כושר הרמה מרבי של 2.4 טון בקירוב, וגובה הרמה מרבי של 6.1 מ', בקירוב.

המעמיס הטלסקופי החשמלי מונע באמצעות שני מנועים – האחד אחראי על ההינע והשני על הפעלת המערכת ההידראולית. המנוע המפעיל את המערכת ההידראולית מייצר 30 כוח-סוס למערכת ספיקה מרבית של 80 ליטר/דקה.

JCB Electric 505-20E Loadall Telehandler

צבר הסוללות (96 וולט) הוא מסוג ליתיום-איון מבטיח זמן עבודה רציף של "יום עבודה מלא" עד להתרוקנות, תלוי בעומס העבודה. מערכת טעינה מהירה מאפשרת מילוי מלא של הסוללות תוך 8-10 שעות. אפשרויות ההטענה מגוונות, מ-110 ו-220 וולט, דרך שקע להטענה מהירה ועד לטעינה דרך שקע חשמלי סטנדרטי.

JCB Electric 505-20E Loadall Telehandler

המעמיס החשמלי מיועד לכל סוגי העבודות להם תוכנן מעמיס טלסקופי בסדר הגודל שלו, כאשר הוא מציע יתרונות היכן שיש מגבלות רעש או פליטת מזהמים – בעיקר בתוך מבנים או בסמוך למגורי אדם/בע"ח. הרעש המרבי בתוך הקבינה, לדוגמא, עומד כאן על פחות מ-67 דציבלים, בהשוואה ללמעלה מ-92 דציבלים בכלי מקביל המונע במנוע דיזל. בכדי למזער פגיעה באנשים העומדים מאחורי הכלי מופעל באופן אוטומטי זמזום חזק ברגע שמשולב הילוך אחורי.

JCB Electric 505-20E Loadall Telehandler

ה-JCB 505-20E שוקל פחות מ-2.4 טון, שזה פחות מכלי מקביל בגודלו המונע מנוע דיזל, למרות הסוללות הכבדות; במעמיס החשמלי אין מיכל דלק או מנוע דיזל. יודגש כי מהלכי העבודה – הרמה והורדת הזרוע, סגירתה ופתיחתה ותפעול הציוד בקצה הזרוע – זהה לזמני מהלכי עבודה בכלי מקביל, מונע דיזל. כל האבזור והציוד המתאים למעמיסים הטלסקופיים המוכרים של JCB.

יבואנית JCB  לארץ היא חברת קומסקו