מעמיס אופני דוסאן DL420-5 CVT

גיר רציף למעמיס דוסאן

דוסאן הקוריאנית חושפת את המעמיס האופני החדש דוסאן DL420-5 CVT המתייחד במערכת העברת הכוח הייחודית שלו – גיר רציף (CVT), במקום תיבות הילוכים קונבנציונליות אוטומטיות או הידרוסטטיות. זהו המעמיס הראשון של דוסאן המציע מערכת העברת כוח כזו, ובדוסאן מדגישים כי היא משלבת בין היתרונות המוכרים מתיבות אוטומטיות לאלו מתיבות הידרוסטטיות.
נציין כי קטרפילר מציעה מאז 2013 את ה-966K XE שהיה פורץ בתחום והראשון להציע גיר רציף במעמיס אופני, אך באופן מעורר תהיות מערכת העברת כוח זו טרם הפכה לאלטרנטיבה מקובלת ולא ידוע לנו על יצרניות נוספות המציעות שיטת העברת כוח כזו.

מעמיס אופני דוסאן DL420-5 CVT

מעמיס אופני דוסאן DL420-5 CVT

היצע המעמיסים האופניים של דוסאן מצוייד כיום ברובו בתיבת הילוכים אוטומטית קונבנציונאלית ומיעוטו – 2 דגמים: DL200-5 ו- DL200TC-5 – במערכת העברת כוח הידרוסטטית.
התיבה הרציפה במעמיס החדש של דוסאן מעבירה בכל רגע נתון את סיבובי גל הארכובה ביחס ישיר, כאשר המבנה הפנימי שלה מאפשר את שינויי יחסי ההעברה ללא הרף, ללא התערבות יד אדם ולפי העומס – והצורך – הנוצר על המערכת. מערכת כזו נועדה להעביר באופן מדויק, חלק ומלא יותר את הספק המנוע ולמעשה מתיימרת להציע ניצולת טובה יותר ביחס לתיבות הילוכים אחרות. כפועל יוצא מתיימרת תיבה רציפה לתרום לירידה בצריכת הדלק ולהגברת האמינות של המכלולים הנעים, הידות להיעדר מכות ושינויים קיצוניים בעומס על המערכת.
בדוסאן טוענים כי לקוחות שיבחרו במעמיס החדש DL420-5 CVT יראו עלייה בביצועי המעמיס ובתפוקתו בעבודה יחד עם ירידה בצריכת הדלק, הודות לירידה בסל"ד המנוע לביצוע משימות שונות – בהשוואה למשימות דומות המבוצעות עם מעמיס המצויד בתיבת הילוכים הידרוסטטית או אוטומטית.
דוסאן תחל לשווק את המעמיס החדש DL420-5 CVT החל מסוף שנה זו בארה"ב ובקנדה. מהחברה לא נמסר מתי יתרחב השיווק גם מעבר לגבולות היבשת החדשה, ויהפוך בכך לרלוונטי גם עבורנו.