Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

מניחי צנרת חדשים מ-CAT

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

קטרפילר משיקה 3 דגמי טרקטורים זחליים (Pipelayer) חדשים להנחת צנרת, עם שיפורים בכושר ההרמה, ביציבות ובתא המפעיל. מדובר בקטרפילר PL72, קטרפילר PL83 וקטרפילר PL87, המציעים יכולות הרמה מרביות של 41, 77 ו-98 טון, בהתאמה. ה'קטן' יותר בהיצע – קטרפילר PL72 – מונע באמצעות מנוע CAT ACERT בנפח 9.3 ליטר המייצר כאן 257 כ"ס. שני הגדולים יותר – קטרפילר PL83 וקטרפילר PL87 – מונעים באמצעות מנוע CAT ACERT בנפח 15.0 ליטר המייצר בשני הדגמים 257 כ"ס. כל המנועים עומדים בתקני Tier 4 Final ובכל הטרקטורים הזחליים החדשים מועבר כוח המנוע אל הזחלים באמצעות תיבת power-shift עם 3 הילוכים קדמיים ו-3 אחוריים וממיר מומנט.

Caterpillar PL72 pipelayer

Caterpillar PL72 pipelayer

בכלים אלו מוצע דיפרנציאל פלנטרי המאפשר האצת זחל אחד במקביל להאטת הזחל השני לביצוע פנייה באופן שכל הספק המנוע המבוקש ממשיך לרדת אל הקרקע ברציפות וללא איבודי כוח. בקטרפילר מציינים כי המערכת האחראית על העברת הכוח וההיגוי שופרה בכלים החדשים, במטרה לספק ביצועי פניות ותנועה ללא איבודי כוח ותוך יציבות מרבית.

Caterpillar PL83 pipelayer

Caterpillar PL83 pipelayer

בקטרפילר טוענים כי שלושת הכלים החדשים מציעים רמת יציבות משופרת ביחס לדגמים קודמים, בין היתר הודות לתכנון מחדש של הבסיס המתיימר להיות מעתה מאסיבי יותר ולהוריד עוד את מרכז הכובד. עוד מודגש כי מערכת הגלגלות והכבלים האמונים על הרמת והורדת הצנרת כמו גם כיוון ומיקום הזרועות הנושאות היא חדשה בכלים אלו, ומצויידת במערכת בלמי דיסק טבולים חדשה, רבת עוצמה ורגישה מבעבר, המתיימרת להעניק לכלי דיוק רב יותר ותפעול חלק ונטול מכות ביחס למוכר עד כה. הקטרפילר PL72 מוצע עם זרועות צדיות (Boom) באורך 6.1 או 7.32 מ' בעוד הקטרפילר PL83 ו-PL87 מוצע עם זרועות צדיות באורך 7.32 או 8.54 מ', לבחירה.

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

כאמור, גם תא המפעיל משופר ומחודש בכלים החדשים, ובקטרפילר מבטיחים עמידה טובה מבעבר בפני פגיעות ואף התהפכות, רמת בידוד טובה יותר בפני רעשים ומערכת השוואת לחצים כסטנדרט. תאי המפעיל בכלים חדשים אלו תוכננו במיוחד לשרת במשימות הנחת צנרת ואינם מהווים שעטנז של קבינה מוכרת מדחפור או טרקטור זחלי סטנדרטי. הקבינות החדשות מציעות גם שטח שמשות גדול יותר וחלון גג חדש המעניק תצפית טובה בעד כה כלפי מעלה. כל מערכות התפעול, השליטה והבקרה הקשורות להרמה והורדת הצנרת היא חדשה כאן, ומרוכזת מעתה ב'ג'וי-סטיק' אחד. זאת יחד עם תפעול הכלי כולו באמצעות ג'וי-סטיק נוסף הופכים את תפעול הכלים החדשים – כהבטחת היצרנית – לפשוט, קל, נוח ומדויק מבעבר, נתון מהותי בציוד שרמת הדיוק בעבודה מהווה נקודה קריטית בעבורו. המפעיל יכול מעתה להזיז ולשנע את הטרקטורים הזחליים החדשים באמצעות הג'וי סטיק היחיד הנוסף, עליו ממוקמים גם הפקדים האמונים על המשקולות, המצערת, ההילוכים וההיגוי.

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

Caterpillar PL72, PL83, PL87 pipelayers

עוד נציין מערכת מצלמה-מסך חדשה, המעבירה תמונה של הנעשה מאחורי הכלי אל מול פני המפעיל, שם מותקן מסך LCD גדול וחדש, באמצעותו ניתן גם לקבל את כל המידע והנתונים אודות הכלי בשעת העבודה, כולל התרעות בפני תקלות, טיפולים, צריכת דלק, משקלים, מצב מנוע ועוד.
יבואנית קטרפילר לארץ היא חברת זוקו שילובים