ה-JCB ליער

בסוף 2013 חשפה ג'י.סי.בי. הבריטית (JCB) מיני מעמיס זחלי חדש בשם Forestmaster 325T Eco ששיווקו מתחיל כעת, באירופה ובארה"ב במקביל, ובמהלך השבועות הקרובים גם בשווקים נוספים בהם JCB פעילה. מדובר בכלי שתוכנן בראש ובראשונה להתאים לעבודות ייעור, ומתאים לפיכך לכל סוג עבודה ביערות – בעיקר ריסוק וכיסוח – אך כמובן בהתאם גם למשימות חקלאיות כמו ריסוק ופינוי גזם, כיסוח צמחייה עבותה, פתיחת שבילי אש וכיו"ב משימות הדורשות יכולת תנועה בשטח קשה לעבירות. כלי זה מתאים לפיכך בעיקר לקבלני עבודות תחזוקה, יערנות, חקלאות וגינון.

JCB Forestmaster 325T Eco

JCB Forestmaster 325T Eco

ה-Forestmaster 325T Eco עוצב במבנה Single Boom הייחודי לג'י.סי.בי. המעניק – לטענת אנשי היצרנית – רמות בטיחות גבוהות במיוחד עבור המפעיל, מהסיבות שיש רק זרועה אחת נעה, הכניסה אינה מלפנים – מעל לציוד הרתום – אלא מדלת רחבה בצד ושדה הראיה מופרע פחות. בג'י.סי.בי. מדגישים בגאווה כי רוב ההתאמות של מיני מעמיס זחלי זה לייעוד הספציפי בוצעו על סמך המלצות מפורטות שהגיעו מלקוח גדול. ראו כי טוב, ולאחר התאמת צי כלים עבור אותו הלקוח הוחלט להציע כלי עם מפרט דמה באופן מסחרי. ההתאמות לעבודות יערנות כוללות בין היתר מיגונים רבים סביב, בכלל זה רשתות מגן מאסיביות על השמשות, הפנסים ויחידת המזגן בגג, כמו כם קורות מיגון נוספות בגג תא המפעיל – הכל להגנה מפגיעת ענפים או גזעם גדולים. מיגונים נוספים מותקנים גם להגנת מערכות גירוז הזחלים, חלקי המערכת ההידראולית ומערכת הזחלים – למניעת חדירת גופים זרים. דגש נוסף ניתן על השמשות, העשויות חומר פלסטי גמיש ובלתי שביר.
התוספת Eco לשם הדגם מרמזת על יחידת הכוח המשרתת כאן: מנוע JCB EcoMax עדכני עם 74 כ"ס המושגים כבר ב-1,200 סל"ד, והעומד בתקני Tier 4 Final. רשמת הציוד הנוסף האופציונאלי ארוכה, וכוללת מגון כלים ייעודים לריסוק, כיסוח, לפיתה והרמה. בין היתר מוצע ראש מרסקת מאסיבית במיוחד, ברוחב עבודה של 152 ס"מ עם 45 פטישי ריסוק. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.