בובקט E10e

פרטים ראשונים: מיני מחפר חשמלי מבובקט

בובקט E10e

בובקט E10e

בובקט האמריקאית, כיום בבעלות דוסאן הקוריאנית, חשפה מיני מחפר חשמלי ראשון מתוצרתה; במסגרת תערוכת הצמ"ה החשובה Bauma 2019 שנפתחה זה עתה בגרמניה הציגה בובקט את ה-E10e החדש – למעשה גרסה חשמלית של הבובקט E10 הוותיק, וכמוהו משתייך לקטגוריית ה-1-טון הקומפקטית.
כזכור, בובקט חשפה מיני מחפר חשמלי בשם דומה כבר בתחילת 2016 (בובקט E10 Electric), אך אז מדובר היה באב טיפוס שנכנס להליך בחינה וניסוי, עם הבטחה לייצור סדרתי "לא לפני 2017". אז באיחור אופנתי של כשנתיים מושק עתה ה-E10e החשמלי במהדורתו הסדרתית, כאשר בניגוד לאב הטיפוס שתוכנן לעבוד בשני מצבים: ללא הפרעה כאשר מחובר בכבל אל מקור חשמל, או רק על בסיס הסוללות למשך 2-3 שעות עד שיש צורך למלא שוב את הסוללות – ה-E10e החדש מתוכנן לעבוד עצמאית, ללא חיבור רציף לנקודת חשמל. זאת ועוד: אם אצל אב הטיפוס נדרשו כשעה להטענה מלאה של הסוללות, ואז ניתן היה לעבוד, כאמור – 2-3 שעות ברצף, הרי שעתה נדרשות פחות משעתיים וחצי לטעינה מלאה – מה שמספיק לעבודה רצופה של לא פחות מ-8 שעות. ביצועים אלו הושגו בין היתר הודות לשימוש בסוללות Lithium-Ion מתקדמות ומערכת טעינה מהירה.

בובקט E10e

בובקט E10e – מנוע חשמלי וסוללות נטענות במקום מנוע דיזל ומיכל דלק

שיטת הפעולה ואגירת האנרגיה המיושמת בבובקט E10e (סוללות נטענות ללא חיבור מתח חיצוני בזמן העבודה) דומה לשיטה המיושמת בוואקר ניוסון EZ17e וב-JCB 19C-1 E-TEC הכבדים יותר (משקל עבודה כ-1.7 וכ-2.0 טון, בהתאמה), ושונה מהגישה בה נקטו המתחרות הישירות באותה קטגוריית המשקל עם גרסאותיהן לנושא: קטרפילר 300.9D VPS ו-וואקר ניוסון 803 Dual Power – למעשה כלים זהים המיוצרים על ידי וואקר ניוסון הגרמנייה ומשווקים הן תחת שמה והן תחת המותג קטרפילר; כלים אלו מוגדרים כהיברידיים, שכן שם מהווה מקור הכוח מנוע דיזל רגיל (יאנמר במקרה זה) כמעין גנרטור המספק חשמל למנועי ההינע החשמליים, כמו גם מאפשר חיבור לציוד חשמלי נוסף לצורך הפעלתו. אגב – שיתוף הפעולה בין וואקר ניוסון לקטרפילר יסתיים בסוף שנה זו, כאשר קטרפילר תתחיל לפתח ולייצר מיני מחפרים קלים בכוחות עצמה.
קל לנחש כי הבובקט E10e מבוסס מכאנית על הבובקט E10 הוותיק, בעל מנוע הדיזל הסטנדרטי ובמשקל עבודה של כ-1.0 טון. למרות זאת, מציעה הגרסה החשמלית רוחב חיצוני מינימלי של 72 במקום 71 ס"מ ב-E10 הסטנדרטי והמצליח (למעלה מ-10,000 ממנו נמכרו בעשור האחרון), מה שעדין מאפשר מעבר דרך רוב הדלתות הסטנדרטיות – נתון בסיסי עבור כלי שמלכתחילה תוכנן לפעול בעיקר בתוך מבנים הודות לרמות הרעש האפסיות ביחס לכלי הניזון מסולר, והיעדר פליטת כל מזהמים רעילים לאוויר. ה-E10e ניתן להרחבת בסיס הזחלים עד לכדי 110 ס"מ, למשימות בהן נדרשת יציבות גבוהה יותר, כך שהוא מיועד למגוון רחב של משימות, סוגי עבודה ותנאי שטח.
לא ידוע בשלב זה מתי יוחל בשיווק הבובקט E10e החשמלי מחוץ לאירופה, והאם כלי זה מתוכנן להגיע גם לארץ. אנו נמשיך לעדכן

בובקט E10e

בובקט E10e