הבובקט החשמלי

בובקט האמריקאית חושפת אב טיפוס ראשון של יעה זחלי זעיר המונע בחשמל. כל הפרטים בידיעה

בובקט האמריקאית, חברה-בת של דוסאן הקוריאנית, חושפת מעמיס זעיר חשמלי ראשון; מדובר בגרסה מונעת חשמל של יעה זחלי זעיר המבוססת על דגמים עדכניים, המונעים מנועי דיזל.

Bobcat TX7

הבובקט החשמלי – המכונה Bobcat T7X compact track loader בשמו המלא – הנו פרי שיתוף פעולה בין בובקט לחברת Sunbelt Rentals מדרום קרוליינה בארה"ב שהזמינה "צי גדול" (מבלי לציין מספר מדויק) של יעים זחליים זעירים המונעים בחשמל. Sunbelt Rentals תשכיר, תחכיר או תמכור כלים אלו בצפון אמריקה, כאשר בעתיד מתוכננת הרחבת היצע לדגמי בובקט נוספים שיוסבו להינע חשמלי.

את מנוע הדיזל מחליף בדגמי ה-T7X מנוע חשמלי המציע 62 קילו-ואט, שהם שווי ערך לכ-85 כ"ס. על פי הצהרת בובקט מאפשר צבר הסוללות עבודה רציפה של 4 שעות, עד שנדרש הצורך בטעינה חוזרת. על פי הודעת החברה – מדובר בזמן עבודה המאפיין שימוש נטו של כלי שכזה במהלך יום עבודה, קרי – עבור רוב הלקוחות תפיק טעינה אחת בכדי לסיים יום עבודה.

Bobcat TX7
Bobcat TX7

ג'ואל האנימן, סגן נשיא דוסאן לחדשנות, מסר עם חשיפת אב הטיפוס הראשון של הבובקט T7X כי "מכונה חדשה זו מהווה שלב נוסף בהתפתחות הטכנולוגית של המותג; הגענו לשלב בו הצלחנו להציע ללקוחותינו כלי המונע בחשמל היודע לספק ביצועים – לפחות – ברמה שלקוחותינו מכירים מציוד מונע במנועי דיזל, ובמחיר תחרותי". בשלב זה ישווק היעה הזחלי החשמלי בצפון אמריקה בלבד