Stihl: מסור דיסק נטען ראשון

Stihl TSA 230

Stihl TSA 230


שטיל (Stihl) משיקה מסור דיסק מנועי חשמלי נטען – הראשון בשוק עם סוללת ליתיום-איון – תחת השם TSA230. כפי ששם הדגם מרמז – המסור מותאם לעבודה עם דיסק בקוטר 230 מ"מ (9") ומשקלו 3.9 ק"ג ללא הסוללה. כמובן שבהשוואה למסורים דומים המונעים במנועי בנזין מדובר ביתרון מהותי בכל הקשור לשימוש בדלקים ובפליטת גזים רעילים, ובהשוואה לציוד דומה הניזון מכבל חשמלי מדובר ביתרון מובן הנובע מניידות, נוחות בתפעול והיעדר התלות במקור חשמלי זמין ובכל הטרחה (והסכנה…) הכרוכה בהעברת כבלי חשמל ארוכים באתר הבניה.
Stihl TSA 230

Stihl TSA 230


בתוך כך יש להכליל גם מעבר ממקום למקום בתוך אתר הבניה, למשל – מן החוץ אל הפנים, עליה או ירידה מדרגה והעברה נוחה ומהירה של הכלי מעובד לעובד. מיותר לציין שכלי המונע באמצעות סוללה נטענת אינו פולט גזים רעילים, כך שמדובר ביתרון נוסף כאשר העבודה מתבצעת Indoor.
בשטיל מדגישים כי ה-TSA230 מצויד במנוע חשמלי רב עוצמה והבנוי לעבודה אינטנסיבית וממושכת; היצרנית טוענת כי במצב טעינה מלא מסוגל המסור לפעול במלוא העוצמה במשך 20 דקות רצופות, וכאשר מצורפת לעבודה סוללה נוספת, מדובר במשך עבודה רציף ארוך משמעותית, מאחר ובזמן עבודה עם סוללה אחת, ניתן להטעין בהטענה מהירה את הסוללה הנוספת.
Stihl TSA 230

Stihl TSA 230


עוד יתרון אותו מדגישים בשטיל עם הכלי החלוצי שלהם הוא בקלות התפעול וההתנעה – לחיצה על כפתור ומלוא העוצמה נמצאת בידי המפעיל, ללא צורך בטקסי התנעה למיניהם המאפיינים לא פעם כלים עם מנועי בנזין, וללא כל "זמן התחממות" הנדרש לעיתים, בעיקר בימים קרים, עד שהכלי מוזן הדלק מתפקד במלוא העוצמה. דגש חזק הושם בשלב התכנון על ארגונומיות גבוהה ונוחות אחיזה גם לאורך זמן.
Stihl TSA 230

Stihl TSA 230


לשטיל TSA230 חיבור מובנה סטנדרטי הן למקור מים והן לצינור שואב אבק, המקטין למינימום את הלכלוך והעלאת האבק באתר הבניה.