מחפרון JCB תחרותי מארה"ב

JCB הבריטית הודיעה על תוכניות לייצור מחפרון בסיסי חדש בארה"ב, שיפנה בראש ובראשונה לשווקים בצפון ובדרום אמריקה, אך בהמשך גם לאירופה, לרוסיה ולהמזה"ת. ב-JCB מגדירים את המחפרון כ- entry levelושמו מוכר זה מכבר: 3CX. המחפרון החדש יצויד במנוע JCB Ecomax חסכוני העומד בתקני Tier 4 Final – ללא מסנן חלקיקי דיזל – והמייצר 74 כ"ס. היצרנית מדווחת כי לדגם החדש מוצעים כסטנדרט דיפרנציאל מוגבל החלקה. עוד טוענים ב-JCB של-3CX ה"אמריקאי" תא מפעיל עם שדה הראיה הטוב בסגמנט, יחד עם ביצועי משאבה הידראולית וכוח פריצה הטובים בקטגוריה.

מחפרון ג'י.סי.בי. 3CX

מחפרון ג'י.סי.בי. 3CX

ג'י.סי.בי 3CX ה"אמריקאי" ייוצר במפעל היצרנית בסוואנה שבג'ורג'ייה והוא מצטרף לציוד נוסף שהיצרנית הבריטית המצליחה מייצרת זה מכבר בבריטניה, בהודו ובברזיל. "בעוד המכונה החדשה פונה בראש ובראשונה לשוק הצפון אמריקאי – ותוכננה בסטנדרטים המתאימים – אנו מתכננים עבורה שוק רחב הרבה יותר, כאשר כבר עתה ישנה התעניינות רבה משווקים רבים בעולם לגבי המחפרון החדש" אמר עם חשיפת ה-3CX הראשון טים בארנהופ (Tim Burnhope), מנהל הפיתוח ב-JCB. ל-3CX ה"אמריקאי" עומק כרייה מרבי של 4.24 מ' עם אפשרות להארכה כאופציה של 1.2 מ' נוספים.

מחפרון ג'י.סי.בי. 3CX

מחפרון ג'י.סי.בי. 3CX

בשלב זה כאמור טרם הוחל בשיווק לצפון ולדרום אמריקה, וזה צפוי להתחיל עוד במהלך שנה זו. ב-JCB לא פרטו בשלב זה מתי יוחל בשיווק המחפרון החדש לשווקים נוספים בעולם, בכלל זה אצלנו, אך נראה בהחלט כי מדובר במוצר שיכולה היה לעניין גם את השוק המקומי. יבואנית JCB לארץ היא חברת קומסקו.