מלגזות 'פרימיום' חדשות מיונגהיינריך

מלגזה יונגהיינריך DFG 320s

מלגזה יונגהיינריך DFG 320s

יצרנית המלגזות הגרמנייה יונגהיינריך, השלישית בגודלה בעולם, משיקה ליין חדש של מלגזות עם מנועי בעירה פנימית המוגדר כ"חדש מן היסוד" וכ'מלגזות פרימיום' המתיימרות להציב סטנדרטים חדשים בקטגוריה.
הליין החדש מחולק ל-2 תת-סדרות המכונות DFG/TFG 316-320 ו-DFG/TFG 425-435 והוא כולל גרסאות המסוגלות להרים עד 3.5 טון ולהגיע לגובה מרבי של 2.9 עד 7.5 מ'. המנועים מגיעים מקובוטה, חלקם צורכים דיזל וחלקם גז נוזלי. דגמי הדיזל (DFG) מצוידים במנוע קובוטה 4-צילינדרי בנפח 2.4 ליטר המייצר 49.8 כ"ס. בדגמים המצוידים במנועי גז נוזלי (TFG) מדובר גם כן ב-4-צילינדרים, אך כאן הנפח הוא 2.5 ליטר. ההספק זהה למוצע במנוע הדיזל. שיטת ההינע מכונה אצל יונגהיינריך Torque Converte ולמעשה מדובר בהינע הידרוסטאטי המאפשר שינוע הכלי יחד עם פעולת הרמה והורדה באופן בלתי תלוי זה מזו.
בהודעה לעיתונות מדגישים אנשי היצרנית הגרמנייה את האורך – כמו גם אינטנסיביות הבדיקות שהכלים החדשים עברו: "הרבה מעבר לנורמה המקובלת בתחום זה". על פי יונגהיינריך נוסו הכלים במשך תקופות ארוכות בתנאי עבודה קיצוניים, שכללו סביבה קפואה וקרה ועד אקלים טרופי לח, וזאת במטרה להתאים את השימוש במלגזות החדשות לכל לקוח באשר הוא, ולכל תנאי סביבה.
מלגזה יונגהיינריך DFG 320

מלגזה יונגהיינריך DFG 320


בין יתר החידושים והשיפורים שבוצעו בסדרות המלגזות החדשות מצוייים עיצוב מחדש וחיזוק משמעותי של התורן וחיבורו לשלדה. גם השלדה חוזקה והמשקולת האחורית עוצבה מחדש, כך שעתה מערכת ההיגוי משולבת בתוכה באופן יעיל וחזק מבעבר. כפועל יוצא – מדגישים אצל היצרנית – יורד מרכז הכובד באופן משמעותי (500 מ"מ בסדרות החדשות). תכנון חדש זה של המרכב חוסך התקנת מערכות איזון ובקרה אלקטרוניות יקרות, מסבירים שם.
עוד מצויינת מערכת העברת הכוח הסופית (גלי ההינע) המתוכננת עתה לפחות תחזוקה שוטפת, בין היתר הודות לשימוש בבלמי דיסק טבולים ('רטובים') במקום בבלמי תוף, כמקובל אצל לא מעט מלגזות בסגמנט זה – נתון המתיימר להוריד עוד את עלויות התחזוקה השוטפות.
מערכת הקירור במלגזות החדשות נוסתה כאמור בתנאים הקיצוניים ביותר, ולפיכך – טוענים ביונגהיינריך – היא מציע קירור יעיל בתנאים אלו. המצנן (ראדיאטור) עשוי יחידה אחת שכולה מאלומיניום והוא מתיימר להציע עמידות גבוהה בכל תנאי טמפרטורה כמו גם בפני חדירת רטיבות, אבק, חול וכיו"ב. גם כל נושא הגישה לטיפולים ולמערכות השונות שופר, ולטענת אנשי הפיתוח של יונגהיינריך היווה שיקול משמעותי ביותר בעת התכנון של הכלי.
מלגזה יונגהיינריך DFG 316

מלגזה יונגהיינריך DFG 316

הנוחות בסעיף הטיפולים והתחזוקה ממשיכה גם אל תא/עמדת המפעיל, עם שורה של שיפורים קטנים המתיימרים להוביל לשיפור משמעותי בנוחות העבודה עבור המפעיל. בין היתר הוצרה יחידת ההגה ובסיסה במטרה לאפשר עוד מקום לרגליים; כיסא חדש עם אפשרויות כוונון רבות מתיימר להציע עמדת ישיבה נוחה לכל מפעיל; שקע לכוס התווסף וכל המתגים והידיות עברו "עדכון" בתחום הנדסת האנוש וקלות התפעול, במטרה להציע נוחות גם לאורך שעות עבודה ארוכות.