מעמיס אופני Weycor AR 250e

בדרך: מעמיס 14 טון חדש ומתקדם מ-Weycor

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעמיס אופני Weycor AR 250e

יצרנית המעמיסים האופניים הקומפקטיים הגרמנייה Atlas Weyhausen משיקה מעמיס אופני חדש בשם Weycor AR 250e, אשר עם כף סטנדרטית בנפח 2.5 מ"ק הופך לגדול ולחזק בהיצע.

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

יצרנית הפרימיום נוסדה ב-1919 ועסקה ברוב שנותיה בציוד הרמה מסוגים שונים – בתחילת הדרך בעיקר עבור השוק החקלאי. מדובר ביצרנית קטנה יחסית הנמצאת בבעלות משפחתית והמעסיקה כ-400 עובדים בשני מפעלי ייצור – בגרמניה ובהונגריה. עם השנים התמחתה החברה יותר ויותר בציוד מכני הנדסי, ומאז סוף 2015 משתמשת החברה Atlas Weyhausen בשם Weycor עבור מוצריה, שעד אז נקראו אטלס.
Weycor מציעה כיום 14 מעמיסים אופניים עם כפות סטנדרטיות בנפח שבין 0.3 ועד 1.8 מ"ק ושמונה מכבשי דרכים בטווח המשקל שבין 2.4 עד 14 טון. הכנסת ה-Weycor AR 250e להיצע מכניסה את היצרנית לליגה גבוהה יותר, עם נפח כף סטנדרטי העומד על 2.5 מ"ק, כאמור.

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעמיס אופני Weycor AR 250e

המעמיס האופני החדש Weycor AR 250e הופך עם השקתו לספינת הדגל של היצרנית ולמעמיס הגדול ביותר מתוצרתה. מדובר במעמיס בקטגוריית משקל העבודה של ה-14 טון, עם משקל עצמי הנע סביב ה-13,800 ק"ג, תלוי באבזור ובציוד. כמנוע משרתת כאן יחידה עדכנית ומתקדמת מתוצרת דויץ – Deutz TCD 6.1 – המייצרת כאן 217 כ"ס. מנוע זה כבר עומד, לפי הצהרת דויץ, בתקני Tier 5 העתידיים, שייכנסו לתוקף ב-2020. עם עומס רכינה מרבי של 8.8 טון מדובר בנתון ההופך לטוב בקטגוריית משקל זו, מציינים ב-Atlas Weyhausen. עיון במפרט הטכני מגלה עוד כי בסיס הגלגלים הוא 3,000 מ"מ וגובה השפיכה המרבי הוא 3,935 מ"מ.
ל-Weycor AR 250e החדש דיפרנציאל קדמי ואחורי הניתן לנעילה של 100%. המשאבה ההידראולית המרכזית מציעה תפוקה מרבית של 200 ליטר/דקה – נתון נוסף המהווה סטנדרט חדש בקטגוריית משקל זו של מעמיסים אופניים.

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעמיס אופני Weycor AR 250e

המעמיס הכל-חדש פותח מן המסד ככזה, וכולל בין היתר תא מפעיל מתקדם המתיימר לעמוד בחזית הקבינות בתחום, הן בכל הקשור לנוחות, מרווח והנדסת האנוש, והן לסעיפי הבטיחות; מבנה מיוחד אמור להבטיח עמידות יוצאת דופן במצבי התהפכות או פגיעה חיצונית, עם יכולת נשיאה על הגג של משקל עד 15.5 טון. כל יחידת התפעול, המסעד לידי המפעיל, לוח המחוונים ויחידת ההגה פותחו מחדש עבור דגם זה – בכלל זה יחידת ה'גוי-סטיק' החדשה, המתיימרת להציע תפעול נוח וקל במיוחד. קבינה זו אמורה להחליף בהדרגה את הקבינות המוצעות ביתר המעמיסים האופניים של Weycor – החל מהדגם AR 65e ומעלה.

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעניין עוד במעמיס חדש זה הוא הצג הדיגיטלי החדש בקוטר 7" והכפתור המסתובב הגדול לתפעולו – בדומה למוכר במכוניות מנהלים ופאר עדכניות. באמצעות סיבוב הכפתור יכול המפעיל לנווט ביתר קלות על גבי המסך, להפעיל מערכות, לקבל מגוון רחב של נתונים, דיאגנוסטיקה, העברות מידה ועוד – באופן המתיימר להציע אינטואיטיביות וקלות בתפעול ברמה חסרת תקדים בסגמנט. כך, למשל, יכול המפעיל באמצעות סיבוב קל בלבד של כפתור התפעול לעבור ממצב 'נסיעה מהירה', המאפשרת מהירות מרבית של 40 או 50 קמ"ש לבחירה, למצב 'זחילה' הנדרש בסוגי עבודה שונים. דוגמא נוספת היא האפשרות לנתב במהירות ובקלות יתרה בין מצבי העבודה השונים המוצעים על ידי מחשב ניהול המנוע ויתר המערכות במעמיס; בקליק אחד יכול המפעיל לעבור ממצב "כף" למצב "מזלג", "נסיעה בכביש", "מצב חיסכון" ועוד, תוך כדי תנועה. נתון המקל מאוד על הנוחות בעבודה בסביבה מגוונת ומשתנית. רשימת האופציות הארוכה כוללת בין היתר מקרר מובנה, מערכות שמע שונות, כיוונון מתקדם לגלגל ההגה (גם לגובה) ועוד.

מעמיס אופני Weycor AR 250e

מעמיס אופני Weycor AR 250e