עדכון ושדרוג הקומפקטיים של ליבהר

ליבהר L509 Stereo עם מערכת ההיגוי הכפול הייחודית

ליבהר L509 Stereo עם מערכת ההיגוי הכפול הייחודית

ליבהר משיקה את הדור הבא של המעמיסים האופניים הקומפקטיים ('שופל' בעברית) L 506 ו-L 509 כאשר בראש החידושים נמצאים מנועים עדכניים – נקיים וחסכוניים מבעבר – העומדים כמובן בתקני 3B ו-Tier 4. בליבהר לא פרטו מיהו יצרן המנועים. הדור החדש של מנועי הדיזל המשרת בצמד המעמיסים דנן הוא חסכוני ונקי יותר, מבטיחים בליבהר, בין היתר הודות למערכת הזרקת דלק במסילה משותפת ומסנן חלקיקים.

ליבהר L506

ליבהר L506

למעמיס העדכני ליבהר L 506 משקל עבודה של 5,490 ק"ג, עומס רכינה מרבי של 3,100 ק"ג וכף בנפח 0.7 מ"ק כסטנדרט. המנוע החדש הוא 4-צילינדרי והספקו 63 כ"ס. בליבהר L509 מדובר על משקל עבודה של 6,390 ק"ג, עומס הרכינה עומד על 4,430 ק"ג וכסטנדרט מוצע דגם זה עם מזלג במקום כף המסוגל להרים עד כ-2.0 טון מטען. כאן מייצר מנוע הדיזל 4-צילינדרי 73 כ"ס.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

עוד שופרו במעמיסים המחודשים שטח החלונות בתא המפעיל, שכעת מוגדרים כ"גדולים ביחס לממוצע בסגמנט", מבלי לפרט. הגובה המרבי בשני הדגמים יורד מה-250 ס"מ וכפועל יוצא מוצע מרכז כובד נמוך במיוחד – נתון חשוב בכלים מסוג זה. בליבהר טוענים כי עיקר השיפור ביציבות מורגש כעת בנסיעה על מצע משובש ומשופע. הגובה מייעד כלים אלו בין השאר לעבודה במנהרות ומעברים תת קרקעיים, כמו גם מקל על ההובלה, מציינים עוד אצל היצרנית.

ליבהר L506

ליבהר L506

דגם ה-L 509 מכונה Stereo, וזאת לציון מערכת ההיגוי הייחודית שבו. מדובר על היגוי פריק קונבנציונאלי, כמקובל אצל מעמיסים אופניים, המשולב עם היגוי בסרן האחורי. יחד מתקבלת זריזות ויכולת תמרון חסרת תחרות, מבטיחים בליבהר. היצרנית טוענת שעם מערכת ה-Stereo הייחודית מציע הליבהר L 509 קוטר סיבוב קצר בכ-20% בממוצע בהשוואה למתחרים בגודל דומה.
עוד מודגשת אצל ליבהר בעניין צמד המעמיסים החדש האופציה לקבל מערכת הידראולית בלחץ גבוה יותר, וזאת לנדרשים לעבוד עם ציוד רתום הדורש הפעלה הידראולית, במגוון רחב מבעבר ובעוצמה גבוהה.