יונדאי מרחיבה את היצע המחפרים האופניים

מחפר אופני יונדאי R140W-9A

מחפר אופני יונדאי R140W-9A

לא מזמן חשפה יונדאי את ה-R180W-9A החדש, מחפר אופני עם 155 כ"ס ומשקל עבודה של 17.3 טון. המחפר משתייך לסדרה עדכנית המכונה 9A שעיקרה – מעבר לשימוש במנועים עדכניים והעומדים בתקני פליטת המזהמים המחמירים ביותר כיום; מנוע ה-R180W-9A הוא 6.7 ליטר מתוצרת קאמינס העומד בתקני Tier 4-Interim.
ה-R180W-9A היה הסנונית הראשונה כאשר זה עתה נחשפים שני מחפרים אופניים חדשים, המתמקמים האחד מתחת ל-R180W-9A והשני מעליו, בכל הקשור לרמות הספק ומשקלי עבודה. יונדאי R140W-9A שוקל 13.6 טון (משקל עבודה) ומנועו זהה למנוע ה-R180W-9A – קאמינס QSB6.7 Tier 4 Interim – אך כאן הוא מכויל לספק 136 כ"ס. המערכת ההידראולית מייצרת כוח פריצה מרבי של 9,670 ק"ג/רגל ועומק החפירה המרבי עומד בדגם זה על 4.85 מ'. גודל הכף הסטנדרטית בדגם זה הוא 0.58 מ"ק.
מחפר אופני יונדאי R180W-9A

מחפר אופני יונדאי R180W-9A


מעל ל-R180W-9A מוצע מעתה יונדאי R210W-9A החדש, שגם הוא מצויד במנוע קאמינס דומה, אך הספקו כויל כאן לכדי 163 כ"ס. הכלי שוקל 20.52 טון, מציע כוח פריצה מרבי של 8,030 ק"ג/רגל ועומק חפירה מרבי של 5.54 ס"מ. הכף הסטנדרטית בדגם זה היא בנפח 0.76 מ"ק.
מנוע הקאמינס דנן כולל הזרקת דלק מבוקרת אלקטרונית, חיבור נוח לדיאגנוסטיקה ומצמד מניפת מאוורר עם עוצמה משתנית. המנוע מציע שלושה מצבי עבודה – Power, Standard ו-Economy – שכשמם כן הם, והם נועדו לאפשר למפעיל לברור בין מצב עבודת המנוע (בעיקר גובה הסל"ד המרבי) לדרישות העבודה, במטרה למזער את צריכת הדלק ובנוסף להקטין את הבלאי, רעש העבודה ופליטת המזהמים. מערכת הבלמים כוללת מעתה מגבר עוצמת בלם דו שלבי.
מחפר אופני יונדאי R210W-9A

מחפר אופני יונדאי R210W-9A


מעבר למנוע החדש, הנקי והחסכוני יותר (כהבטחת אנשי יונדאי) מוצעים בדגמים החדשים הללו בהיצע המחפרים האופניים שיפורים רבים נוספים. כל המערכת ההידראולית חדשה כאן – בהשוואה לדגמי סדרה 7A היוצאת – וכוללת רגישות גבוהה יותר לפקודות המפעיל (ג'וי סטיק ראשי חדש), שינויים בצנרת ובשסתומים במטרה להקטין את האנרגיה הדרושה לייצור לחץ הידראולי ובמקביל להעלות את הלחץ הנתון. כל השסתומים בדגמים החדשים הוחלפו, מבטיחים ביונדאי.
מחפר אופני מסדרה 9A של יונדאי

מחפר אופני מסדרה 9A של יונדאי


סעיף התחזוקה שופר בדגמים החדשים, כאשר ביונדאי מציינים כי גירוז נדרש רק כל 250 שע"מ, מסננים הידראוליים יש להחליף כל 1,000 שע"מ ואת הנוזל ההידראולי עצמו – כל 5,000 שע"מ.
גם השלדה עצמה חוזקה בנקודות אחדות וחלקים ממנה אף תוכננו ועוצבו מחדש, כולל שימוש במתכות חזקות יותר. תא המפעיל חדש אף הוא, והוא מתיימר להיות בדגמים אלו מרווח יותר, עם שדה ראיה היקפי משופר, עם הנדסת אנוש טובה מבעבר (הכיסא חדש, למשל) ושימוש בחומרים איכותיים יותר בבנייתו. מסגרת פנימית העמידה בפני התהפכות מוצעת כאן משום מה כאופציה בתוספת תשלום. עוד אביזר בטיחותי – מצלמת רוורס – מוצעת כאן, אך גם היא כאופציה בתשלום.
לפניה ליבואנית יונדאי בארץ, לחצו כאן