דחפור קטרפילר D6T

קטרפילר D6T חדש

דחפור קטרפילר D6T

דחפור קטרפילר D6T

קטרפילר משיקה מהדורה עדכנית ומשופרת לבולדוזר הוותיק מתוצרתה – D6T. מדובר ברענון שעיקרו במערכת העברת הכוח החדשה, והוא מגיע קצת יותר משנתיים לאחר העדכון והשדרוג האחרונים שדגם זה עבר, בסוף 2014.
הדחפור הבינוני במידותיו – משקל עבודה 18-24 טון, תלוי באבזור – מונע באמצעות מנוע C9.3 ACERT מתוצרת קטרפילר המייצר כאן 220 כ"ס. תיבת ההילוכים היא אוטומטית וחדשה לגמרי, וכוללת 4 מהירויות. התיבה כוללת ממיר מומנט אינטגראלי ויחד עם שינויים פנימיים, בעיקר ביחסי ההעברה, טוענים בקטרפילר לשילוב של העברת כוח יעילה ומדויקת יותר, יחד עם ירידה משמעותית בצריכת הדלק; על פי אנשי היצרנית מציע דגם עדכני זה של הקטרפילר D6T עלייה של 2.5% בתפוקה באותה צריכת הדלק בהשוואה לדגם היוצא. צריכת הדלק הממוצעת מתיימרת לרדת בעד 20% בעבודות בעומס מלא ועד 30% בעבודות בעומס בינוני ונמוך; בהחלט נתון מרשים.

דחפור קטרפילר D6T

דחפור קטרפילר D6T

תיבת ההילוכים החדשה פועלת כך שעל המפעיל לקבע את מהירות העבודה הרצויה, ואז "בוחר" מנגנון ה-Auto Shift את ההילוך הנכון ו"מתאם" בין מהירות פעולת המנוע (גובה הסל"ד), סנכרון מול נתוני המומנט המיטביים ותנאי השטח הכל לכדי רצף פעולות המתיימר להציע את העבודה היעילה והחסכונית ביותר. עיקר ההבדל בין תיבה זו לתיבות האוטומטיות ששירתו דגם זה עד כה הוא בהוספת יחס העברה בין ההילוכים הראשון לשני. בכך מתאפשרת העברת כוח חלקה ומפוזרת יותר ופחות עומס מוטל על המערכת שכן הוא מתחלק על פני טווח רחב יותר. הרחבת יחסי ההעברה מאפשרת גם זינוק ותחילת עבודה חלקים יותר, עם פחות מכות וזעזועים המשפיעים הן על המערכות המכאניות של הדחפור והן על איכות העבודה עצמה. בקטרפילר טוענים כי בפועל ירגיש המפעיל שהכלי פשוט חזק יותר ומבצע משימות בקלות רבה יותר בהשוואה לדגם היוצא.
ציוד מכני הנדסי של קטרפילר מיובא לארץ על ידי חברת זוקו שילובים.

דחפור קטרפילר D6T

דחפור קטרפילר D6T