מחפר אופני וולוו EW60E

מחפר אופני חדש מוולוו (וידאו)

מחפר אופני וולוו EW60E

מחפר אופני וולוו EW60E

וולוו משיקה מחפר אופני חדש בשם EW60E. מדובר במחפר קומפקטי-בינוני המציע משקל עבודה הנע בין 5.2 ל-5.8 טון בקירוב, בהתאם לאבזור. דגש מיוחד הושם בעת פיתוח מחפר זה על תנאי העבודה של המפעיל, ובשל כך נבחרה קבינה מרווחת וגדולה במיוחד – לבטח בהשוואה למחפרים אופניים דומים או קודמים בסגמנט זה; שטח תא המפעיל צמח בכ-10% – בעיקר לטובת מרווח מאחורי כיסא המפעיל ועוד תאי אחסון (כולל תא ייעודי לטלפון נייד), קורות התמך דקות מבעבר וכפועל יוצא גדל שטח החלונות באופן משמעותי.

מחפר אופני וולוו EW60E

מחפר אופני וולוו EW60E

עוד כוללת הקבינה החדשה עמדת מפעיל חדשה לגמרי – כיסא, קונסולה, יחידת ג'וי-סטיק, לוח מחוונים והגה, מחזיקי כוסות ושתי יציאות חשמל. כאופציה מוצעת מצלמה אחורית המשדרת אל מסך LCD בקוטר 7".
כמנוע משרת כאן מנוע וולוו בנפח 2.6 ליטר המציע 60 כ"ס והעומד בתקני Tier 4 Final. בוולוו טוענים כי מנוע זה חסכוני בכ-10% בהשוואה לדגמים קודמים דומים במשקלם מתוצרת החברה, למרות עלייה של 12% בהספק. המנוע העדכני מוצג כמתקדם בהרבה מהמנועים המוכרים אצל מחפרים אופניים דומים בוולוו וכולל בין היתר מגדש טורבו ומחשב ניהול מנוע מתקדם. חדש בדגם זה היא נעילת דיפרנציאל קדמית רוחבית הידראולית לטובת יכולת תנועה בשטח קשה לעבירות.

מחפר אופני וולוו EW60E

מחפר אופני וולוו EW60E

הכוח מועבר אל ארבעת הגלגלים באמצעות מערכת הידרוסטטית, והמהירות המרבית המוצהרת עומדת ב-EW60E על כ-29 קמ"ש. לטובת החיסכון בדלק ובבלאי מוצעת מערכת דימום מנוע אוטומטית בה ניתן לכוון את משך הזמן החולף מרגע עזיבת דוושת המצערת על ידי המפעיל ועד שהמערכת מכבה את המנוע.

מחפר אופני וולוו EW60E

מחפר אופני וולוו EW60E

וולוו EW60E החדש מוצע עם מערכות טלמטיקה ומעקב CareTrack ו-MATRIS מתוצרת וולוו. מנגנון החיבור והניתוק הסטנדרטי לציוד קצה הוא מכאני, אך ניתן להזמין גם מנגנון חיבור הידראולי.
ציוד מכני הנדסי של וולוו מיובא לארץ על ידי חברת מאיר.