מפלסת קטרפילר 14M3

מפלסת 26 טון חדשה לקטרפילר

מפלסת קטרפילר 14M3

מפלסת קטרפילר 14M3

קטרפילר משיקה את המפלסת החדשה CAT 14M3. המפלסת החדשה היא במשקל עבודה של 26 טון בקירוב והיא מצויידת במנוע CAT C13 Acert VHP חדש (Tier 4-Final/EU Stage IV) בנפח 13 ליטר המייצר כאן 238 כ"ס (עד 285 כ"ס ב'פיק'). כוח המנוע מועבר אל הגלגלים באמצעות תיבת הילוכים מסוג פאוורשיפט עם 8 מהירויות לפנים ו-6 לאחור. בולטים נתוני מהירות הנסיעה המרביים של המפלסת החדשה, העומדים על 50 קמ"ש לפנים ו-40 קמ"ש לאחור.
קטרפילר 14M3 מחליף בהיצע את הקטרפילר 14M הוותיק. הוא מתבסס על עיקרי המרכב והשלדה של קודמו, אך מבטיח תפוקה גבוהה יותר יחד עם ירידה משמעותית בצריכת הדלק (וכמובן – בפליטת הגזים הרעילים). מערכת ההיגוי האלקטרו-הידראולית היא חדשה בקטרפילר 14M3, מערכות הטלמטיקה חזקות יותר, סביבת המפעיל שודרגה ושופרה ורבות הושקע בהנדסת האנוש, במטרה להציע נוחות הפעלה גבוהה יותר ומעייפת פחות לאורך זמן.

מפלסת קטרפילר 14M3

מפלסת קטרפילר 14M3

עוד חדש הוא החלק הקדמי בשלדה, המתבסס אמנם על זה ששירת את ה-14M אך מתיימר להציע קשיחות ועמידות גבוהים יותר. חלקים בשלדה עובו לטובת עוד חוזק ושרידות. גם נושא התחזוקה טופל ושופר, ובתוך כך מדווחים בקטרפילר על הרחבת מרווחי הטיפולים כאשר שמן מנוע מוחלף מעתה בכל 500 שע"מ ושמן גיר ודיפרנציאלים בכל 2,000 שע"מ. רוב הטיפולים, התחזוקה השוטפת והבדיקות ניתנים לביצוע מעמידה על הקרקע. כאופציה ניתן לקבל תאורת LED להארת כל תא המנוע גם בלילה.
לקטרפילר 14M3 החדש אפשרות לשינוי כיוון התנועה ללא הצורך להוריד את סל"ד העבודה הקבוע. מנגנון בטיחות מיוחד מונע הורדת הילוך בסל"ד גבוה מדי, למניעת נזק לתיבת ההילוכים או למערכות נוספות. הבלמים הם בלמי דיסק והם גדלו בהשוואה לבלמים ששירתו בקטרפילר 14M ומציעים כוח בלימה חזק לאין ערוך. כאופציה מוצעת מערכת להגברת עוצמת הבלימה, בעיקר לעובדים באיזורים משופעים. קטרפילר מיובא לארץ על ידי חברת זוקו שילובים.

מפלסת קטרפילר 14M3

מפלסת קטרפילר 14M3