מחפר קטרפילר 336F SB

מחפר חדש לעבודות הריסה מ-CAT

מחפר קטרפילר 336F SB

מחפר קטרפילר 336F SB


קטרפילר משיקה ליין חדש של מחפרים ייעודיים לעבודות הריסה עם חשיפת הדגם הראשון בסדרה המיועדת – הקטרפילר 336F SB. מדובר במחפר בקטגוריית המשקל של 36 הטונות המתבסס על הקטרפילר 336F הוותיק שעודכן לאחרונה ומוצע בגרסאות נוספות, בכלל זה בגרסת ה-336F L XE ההיברידית הייחודית.
בקטרפילר מגדירים את המחפר החדש כ"חבילת אבזור" המוצעת על בסיס ה-336F אך מדובר במחפר המיוצר לייעודו במפעל, והכולל התאמות ותוספות הדורשות התקנה בשלב מוקדם של הרכבתו. קטרפילר 336F SB פותח על ידי הסניף הגרמני של ענקית הציוד מכני הנדסי וגם נחשף שם לראשונה; המחפר החדש כבר הוצג בפני לקוחות בכנס סגור בגרמניה ועם חשיפת הדגם כבר הודיעה החברה על השקת "אח גדול" לדגם זה באפריל, במסגרת תערוכת BAUMA המתוכננת בגרמניה – הקטרפילר 340F SD במשקל עבודה של 40 טון. קטרפילר 336F SB מוצע בשני רוחבי בסיס – L ו-LN לבחירה (3.1 ו-2.9 מ', בהתאמה) – ובמנוע CAT Acert עדכני בנפח 9.3 ליטר העומד בתקני יורו 4 המציע כאן 307 כ"ס. מנוע זה מפוקח על ידי מחשב המציע 3 מצבי ניהול לבחירה, בהתאם לעומס ולדרישה: סטנדרט, High – לעומס מלא ו-Low, לעבודה שאינה דורשת את מלוא יכולות הכלי. כמקובל יותר ויותר בימינו במגוון ציוד מאפשרת מערכת זו (או דומותיה) למפעיל לבחור את מצב העבודה המתאים ביותר לנסיבות, ובכך לחסוך בבלאי ובצריכת הדלק כאשר ניתן, לנצל את מלוא יכולות המנוע רק כאשר יש צורך בכך. בנוסף למצבי עבודה לבחירה מצויד המחפר החדש גם במנגנון דימום מנוע אוטומטי המכבה את המנוע לאחר פרק זמן מסויית במצב סרק, פרק זמן הניתן לכיוון על ידי המפעיל.
עוד פורסם כי תא המפעיל מותאם למשימות הריסה מסוכנות, וכי הוא ממוגן באופן מיוחד – כולל מיגוני חזית וגג מאסיביים ושמשות ממוגנות ברמה P5A. הן שמשת הגג והן השמשה הקדמית מצוידות במגב הדואג לראות טובה גם במשימות שופעות אבק, כפי שמחפר זה מיועד לתפקד בהן.
מחפר ההריסות החדש מתוכנן לפעול במשימות הריסה שאינן גבוהות במיוחד כמו גם בעבודות מיון ופירוק. הוא מצויד ב'בום' קשיח במיוחד העשוי 2 חלקים מאסיביים אשר יחד עם מאסיביות המחפר מבטיחים זריזות מחד, עוצמה רבה ויציבות גבוהה מאידך. ה'בום' התחתון מוצע בשני אורכים: 3.2 או 3.9 מ', כאשר עם זה האחרון מוצע אורך כולל להובלה של 11 מטרים.
קטרפילר 336F SB יוצע 'מהמפעל' עם מערכת הידראולית בסיסית המוכרת מיתר דגמי ה-336F אך עם התאמה הן לצבת ריסוק, הן לפטיש חציבה והן למנגנון סיבוב וחיבור/ניתוק מהירים.
רמת האבזור תהיה גבוהה, ותכלול בין היתר כסטנדרט בקרת אקלים, בקרת עומס, מצלמת רוורס וכיסא איכותי הנשען על בולמי אוויר. כל נתון טכני נוסף טרם פורסם, בכלל זה מפתח וגובה העבודה של הזרוע, משקל מדויק וכיו"ב.