עוד "וולוו סיניים" לארה"ב

SDLG LG948L

SDLG LG948L

תתרגלו לשם: SDLG; בעצם, אולי לא לשם, שמומלץ יהיה להחליפו בעתיד במשהו קליט יותר, אך בהחלט למוצרים המוצעים תחת שם זה כיום; לא מזמן סיפרנו לכם על ההחלטה שהתקבלה במטה ענקית הצמ"ה השבדית וולוו להפסיק את ייצור המחפרונים והמפלסות שלה; בוולוו הבינו שהכיוון אליו הלכו עם המוצרים דנן – פרימיום איכותי ויקר – אינו מתאים לתוכניות ארוכות הטווח של הקונצרן וכי יש לעצור את המגמה בטרם "יישרף" יותר מדי כסף על התחרות העזה בתחום זה, ועל השחיקה ברווחים אל מול שפע המתחרות החזקות המייצרות מחפרוני ומפלסות פרימיום.

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

מחפשים מעמיס? שירות חדש בחינם: לא קונים לפני שמשווים!! לחצו על התמונה

בוולוו לא הרימו ידיים ופרשו לפנסיה, אלא החליטו לעשות מעין Reset לתחום אצלם, ולהתחיל לייצר – ולהציע – ציוד זול ותחרותי בהרבה מההיצע שלהם עד כה. בדיוק לצורך כך נוצרה השותפות עם יצרנית הצמ"ה הסינית הענקית SDLG. וולוו יתנו ידע וניסיון והסינים ייצרו בכמויות ובזול. למעשה, בעתיד תמכור וולוו מפלסות ומחפרונים שבכלל ייקראו SDLG ויתחרו בפלח השוק ההולך וגדל כיום – בעיקר בארה"ב – של ציוד תחרותי במחיר, מורכב ומשוכלל פחות וזול לתחזוקה ולרכישה.

SDLG LG948L

SDLG LG948L

באמצע 2013 הוחל בשיווק צמד מעמיסים אופניים ראשונים מבית SDLG בארה"ב; היו אלו ה-LG938L במשקל עבודה של 10.5 טון וה-LG959 במשקל 17.35 טון, עם 160 ו-224 כ"ס בהתאמה. בוולוו לא מתחרים בעצמם עם מעמיסים אלו, אלא מרחיבים את ההיצע ומתפשטים לקטגוריות זולות ותחרותיות יותר, לבטח בהשוואה לסגמנט בה וולוו פעילה, רואה מימין ומשמאל מתחרות פרימיום כמו קטרפילר, JCB, ליבהר וכיו"ב.
המעמיס החדש הוא ה-LG948L והוא מתמקם בדיוק בין שני המעמיסים הוותיקים יותר שכבר משווקים בצפון אמריקה, ה-LG938L וה-LG959 דנן, להם כפות סטנדרטיות בנפח 1.85 ו-3.05 מ"ק בקירוב, בהתאמה. בצפון אמריקה, כך מסתבר, 62% מסך כל המעמיסים האופניים החדשים הנמכרים שם מוצעים עם כפות בנפח 1.9-2.7 מ"ק, כך שה-LG948L החדש נופל בדיוק אל לב הדרישה בתחום זה, עם כף סטנדרטית בנפח 2.3 מ"ק. המנוע המשרת כאן הוא מתוצרת דויץ עם Tier 4 והספק מוצהר של 173 כ"ס. ציוד הצמ"ה של SDLG עדיין לא מיובא ארצה.

SDLG LG948L

SDLG LG948L