צמד מחפרים אופניים מקומטסו

קומטסו מרחיבה את היצע המחפרים האופניים בקטגוריית המשקל של 16-20 טון

קומטסו היפנית משיקה צמד מחפרים אופניים חדשים בקטגוריית המשקל שבין 16-20 טון. קומטסו PW168-11 שוקל בין 15.7-18.5 טון משקל עבודה, בהתאם למשקול ולאבזור ומנועו מציע 148 כ"ס. נפח הכף הסטנדרטית הוא 1.13 מ"ק ועומק החפירה המרבי עומד על כמעט 5.5 מטרים. קומטסו PW198-11 שוקל בין 17.3-19.8 טון משקל עבודה ומנועו מציע 173 כ"ס מרביים. גם הוא מוצע עם כף סטנדרטית בנפח 1.13 מ"ק, אך עומק החפירה המרבי שלו קרוב ל-5.7 מטרים.

בשני הכלים החדשים מוצעת קבינה חדשה המכונה SpaceCab. לפי קומטסו היא מבטיחה סביבת עבודה ארגונומית ושקטה, ושדה ראייה מעולה. הקבינה החדשה תוכננה במיוחד על עבור מחפרים הידראוליים, עם מסגרת צינור מחוזקת היושבת על בולמים בכדי למזער ויברציות. ההגה הטלסקופי הסטנדרטי מאפשר כיוון בגובה ובטווח.

בין מערכות העזר המתקדמות המוצעות מערכת המכונה 3D-MG Machine Guidance המאפשרת שליטה, בקרה והנחייה דו-ממדית ותלת-ממדית יחד עם בקרת משקל. המערכת ממזערת סכנות וכוללת התראת אזור בטיחות. מערכת נוספת היא ה-KomVision – היא כוללת סדרה של מצלמות רשת בחדות גבוהה המותקנות על המחפר סביב, ומספקת מבט ברור בזמן אמת של הסביבה הקרובה דרך מסך רחב המותקן מול כיסא המפעיל. המפעיל יכול לבדוק במהירות ובקלות את קרבת המכונה לפני ביצוע תנועות כלשהן.

עוד מערכת בקרה ושליטה המיושמת אצל שני המחפרים החדשים היא ה-Komtrax, מערכת הניטור האלחוטית המתקדמת של קומטסו. מערכת זו מאפשרת מעקב קל ונוח אחר הציוד, לעקוב אחר הביצועים ולהישאר מעודכן לגבי מצב הציוד, הטיפולים, תקלות ועוד מדדים שונים.