וולוו מחדשת את מחפרי ה-25 וה-30 טון

וולוו משיקה את הבאגרים EC250E ו-EC300E במהדורה חדשה, מעודכנת ומשודרגת עם הבטחה לחיסכון של עד 10% בצריכת הדלק

מחפר וולוו EC250E

וולוו משיקה דור מעודכן ומשודרג של מחפרי ה-25 וה-30 טון שלה – וולוו EC250E ו-וולוו EC300E – המשמרים את השם הוותיק, אך מציעים שיפורים רבים וחיסכון בתפעול ובתחזוקה. צמד הבאגרים הושק במהלך 2014 ולמעשה עתה מדובר בשדרוג וברענון המקיפים הראשונים של דגמים אלו.

השוני במראה הנראה לעין הוא זעיר, ומתמקד בעיקר בעדכוני עיצוב וצביעה – בפרט בחלק האחורי, באיזור תא המנוע.

מחפר וולוו EC300E

המהדורה העדכנית של צמד המחפרים מבטיחה ביצועים משופרים, תחזוקה קלה וזולה יותר וירידה של עד 10% בצריכת הדלק לעומת דגמי ה-EC250E וה-EC300E היוצאים. המערכת ההידראולית עודכנה, והיא מתקדמת, "אינטליגנטית" ויעילה יותר, בין היתר הודות לשילוב מערכות אלקטרוניות וממוחשבות הכוללות בקרות עומס, משקל, כמה מצבי עבודה (בהתאם לעומס ולמהירות הנדרשת), היכולת לכייל בנפרד מהירות סיבוב הכלי על בסיסו ואת מהירות פעולות הבוכנות ההידראוליות המפעילות את הזרוע והכף. כל הבקרים – השליטה המצערת והשליטה במערכות ההידראוליות – נשלטות אלקטרונית. ניתן, בין השאר, לקבע תנועות של הזרוע או סיבוב הכלי באופן אוטומטי, כך שהמפעיל לא צריך לדייק בכל פעם שהוא מתחיל או מסיים מהלך פעולה חדש.

מחפר וולוו EC300E

כך יכול המפעיל, למשל, לקבוע את זווית הצידוד המדוייק בכל פעולה, והכלי יחזור במדוייק על הפעולה בכל פעם שתועבר פעולת צידוד, או קביעת גובה ההרמה המדוייק, לדוגמא, מה שכמובן ייעל ויאיץ את העבודה. גם כוח החפירה ויכולת ההרמה בקצה הזרוע צמחה בשני הדגמים בכ-5%. עוד שופרה מהירות התגובה לפקודות ידי המפעיל, מה שתורם לזירוז ולדיוק העבודה. הדגמים החדשים כוללים מערכת צינון חדשה להידראוליקה, המבטיח שיפור בתחום זה ויעילות משופרת. על פי וולוו מאפשרות מערכות הבקרה החדשות ושדרוג המערכת ההידראולית ביצוע עבודות מדויקות ועדינות ב-45% מהר יותר מעד כה, נתון שיוערך במיוחד אצל מי שנדרש לפעול בסביבה של צנרת או כבלים תת קרקעיים הדורשים משנה זהירות בעבודה.

בסה"כ טוענים בוולוו לחיסכון במהלכי עבודה של עד 45% ביחס לדגמים היוצאים, מה שכמובן מתורגם לשיפור משמעותי בתפוקה ובצריכת הדלק ביחס לספיקה.

מנועי הוולוו D8M הוותיקים המשרתים בכלים אלו עברו רענון ושדרוג הכולל בין השאר כיול מחשב ניהול המנוע, וכך מתקבלת עתה תוספת הספק (225 לעומת 216 כ"ס ב-EC250E, ו-253 לעומת 243 כ"ס ב-EC300E) במהירות עבודת מנוע איטית יותר – 1,600 במקום 1,800 סל"ד.

שדרוג משמעותי בוצע גם בתוך הקבינה, עם שימוש בחומרי דיפון חדשים, רצפה חדשה המבטיחה אחיזה בטוחה יותר, שיפור בבידוד – הן בפני רעשים והן בפני וויברציות, עיצוב חדש וארגונומי יותר של אמצעי התפעול והשליטה. הג'וי-סטיק מאפשר עבודה בשני מצבים – פעולה ארוכה ופעולה קצרה, בהתאם להעדפות המפעיל, לדיוק הנדרש ולאופי העבודה. המדרגות המטפסות לקבינה עוצבו מחדש, יחד עם ידיות האחיזה והתווספו מצלמות אחוריות וצידיות כאבזור סטנדרטי.

מחפר וולוו EC250E