דור מעמיסים חדש לקייס

בקייס מחליפים את המעמיסים האופניים מסדרה G בדור חדש, יעיל, מתקדם וחסכוני יותר; קבלו את G-Series Evolution החדשה

חטיבת הצמ"ה בקייס (כיום בבעלות קונצרן פיאט) חושפת את דור המעמיסים הבא שלה תחת השם G-Series Evolution.

סדרה G הושקה בסוף 2016 כמחליפה לסדרה F, וסדרת ה-Evolution החדשה מהווה למעשה – כפי ששמה מרמז – את האבולוציה, העדכון והשיפור הראשון שלה.

בקייס מסכמים את עיקרי הדור הבא של המעמיסים האופניים מתוצרתה ב"שיפורים מהותיים בכל היבט", אשר יחד מבטיחים עלייה משמעותית בתפוקה ובביצועים במקביל לירידה בעלויות התחזוקה השוטפות ובצריכת הדלק. "יותר בפחות", במילים אחרות.

לב השדרוג הוא במערכת בקרת העמסה חדשה המאפשרת עבודה מהירה, מדוייקת וחסכונית יותר. המערכת מספקת נתוני עומס בכף, משקל, מהירויות פעולה (עבודת הבוכנות ההידראוליות) ועוד נתונים המשודרים כולם אל צג גדול וחדש הממוקם בקבינה. הנתונים כוללים איסוף סטטיסטיקה, ממוצעים, זמני פעולה ועומס לכל סוג של עבודה וכיו"ב. מעתה יכול המפעיל לדעת במדוייק ובזמן אמת בדיוק מהו המשקל שהועמס בכל פרק זמן ולמקסם את יעילות העבודה בהתאם. בקייס מדגישים שחלק מהחיסכון בזמן העבודה ומהגברת היעילות שהמערכת מספקת היא הודות ליכולת לדייק בעבודות העמסה, להימנע מחריגות במשקל ולהגיע למשקל המרבי המורשה קרוב מתמיד. בכך נחסכים על פני פרקי עבודה ארוכים יותר עומסי יתר, תיקונים או להבדיל – העמסות חסרות שלמעשה מבזבזות אנרגיה וזמן עבודה יקרים.

העיצוב הכולל – בפנים ובחוץ – נותר דומה למדי לעיצוב שהכרנו במעמיסי סדרה G המוכרת, אך למרות קיבלה הקבינה שורה של שדרוגים ועדכונים, בעיקר מבפנים; כאמור – צד דיגיטאלי חדש וגדול יותר מותקן אל מול פני המפעיל, דרכו הוא יכול לקבל את כל המידע הרלוונטי בתצוגה ברורה ונוחה להבנה, על פי קייס, ובמקביל לשלוט ולהפעיל מערכות במעמיס, בלחיצת כפתור. כל סביבת גלגל ההגה עוצבה מחדש, ובתוך כך גם לוח המחוונים והשעונים.

בקייס מעניקים שתי חבילות בקרה ופיקוח לכל רוכש מעמיס מסדרה G-Series Evolution החדשה שתפעולן והשירות הנלווה אליהן מוצע בחינם למשך שלוש שנים מהרכישה. מדובר במערכות ה-SiteConnect וה-SiteWatch המשמשות לדיאגנוזה, טלמטיקה ותקשורת מול גורמי תחזוקה ושירות בכך שהן אוספות, מנתרות ומרכזות מידע משלל מערכות הכלי, מאפשרות סטטיסטיקות, חישובי תפוקה, צריכת דלק, וכמובן – אבחון תקלות והתרעות לקראת טיפולים. בין היתר, כדוגמא, מאפשרת המערכת תצוגה מיידית וברורה על הצג בקבינה של המשקל בכל כף ובכל העמסה – לצד קבלת המשקל המצטבר שכבר הועמס. זאת ועוד: עם הכנסת נתון ההעמסה המותר לכל משאית או נגרר, תתריע המערכת ברגע שההעמסה הבאה תחרוג מהעומס המרבי המותר – ובכמה, ו"תעזור" למפעיל לשפוך רק את המשקל הנותר לקבלת העומס המרבי, מבלי לחרוג ממנו. מערכות אלו לא רק ממזערות נזקים בציוד בשל היעדר אבחנה בתקלות או טיפולים שאינם בזמן – היא גם מאפשרת תכנון עבודה נכון ויעיל, החל בזמני התדלוק, עבור בתחזוקה השוטפת באתר העבודה ועד לטיפולים בהתאם להוראות היצרן.

מערכות הבקרה החדשות מאפשרות שליטה חסרת תקדים, לבטח ביחס לציוד וותיק יותר של קייס, בכל שלבי העבודה במעמיס האופני – הכל, כאמור, במטרה לייעל את העבודה ולהגדיל את התפוקה, תוך מזעור העלויות. כך, למשל, יכול המפעיל לקבוע בנפרד את מהירות הפעולה של כל בוכנה הידראולית בהתאם לצרכים; ניתן להגדיל, כדוגמא, את מהירות הפתיחה של בוכנה מסויימת (הן של הזרוע והן של הכף), ולהקטין את המהירות בבוכנה אחרת, בכדי לייצר רצף פעולה (אוטומטי) שידייק את עבודת המפעיל למקסימום. לדוגמא: אם נדרשת פעולת הרמה איטית וזהירה יותר, ניתן לכוון זאת בהתאם, ולהגביר, כהמשך לדוגמא, את פעולת השפיכה או ההורדה של הכף, וכיו"ב. במצטבר, טוענים בקייס, לאורך שעות וימי עבודה, מדובר בחיסכון משמעותי של זמן ואנרגייה.

המערכת האלקטרו-הידראולית היא למעשה כמעט חדשה. מדובר באותו הבסיס המכאני שבעלי מעמיסים מסדרה G  מכירים זה מכבר, אך לאחר שיפור ושרוג מקיפים. זמני הפעולה התקצרו, בעופן כללי. מהירויות התגובה והדיוק בתגובה שופרו משמעותית ובכך ניתנת למפעיל יכולת דיוק ועבודה טובים מבעבר, בין היתר עם אפשרות הבחירה בין שלושה מצבי עבודה: חלק ועדין, ממוצע או אגרסיבי. היכולת לשנות מהירות פעולת כל בוכנה בנפרד דרשה אף היא התאמות ותוספות כאשר הכל מתכנס, כאמור למערכת הידראולית שניתן להגדירה כ'חדשה'. בין היתר, ניתן לקבוע את צווית צידוד הכף בכל פעולה – פתיחה וסגירה, מה שמקל ומייעל בעיקר עבודות העמסה מונוטוניות, ומדייק אותן באופן מיטבי.

בנוסף לשדרוג מערכות המחשוב וההידראוליקה מציעה קייס מערכת בקרת מנוע חדשה. עיקרה הוא ביכולת לברור בין שני מצבי עבודה עיקריים: Max, כאשר המפעיל נדרש לכל כוח, הספק וביצועי הכלי, בעיקר בתנאי קיצון ובעבודה בעצימות מרבית. מצב שני מכונה Smart מיועד לעבודה בעומס נמוך יותר, ועירו תזמון ותיאום בין כל מערכות הכלי לקבלת הפעולות המהירות ביותר האפשריות בכל סיטואציה, תוך הוצאת מינימום אנרגייה ומאמץ מצד המנוע והמערכת ההידאולית. בכך נחסך דלק ובלאי.

בקייס לא מפרסמים נתוני חיסכון בדלק של הסדרה החדשה, אך מדגישים את החיסכון המשמעותי בעלויות התחזוקה והתפעול השוטפות, שמן הסתם כוללות גם צריכים דלק. על פי קייס מציעה סדרה G-Series Evolution סבבי טיפול מדי 1,000 במקום 500 שע"מ וסך חיסכון בעלויות השוטפות של לא פחות מ-20%.

יבואנית הצמ"ה של קייס לישראל היא חברת קרסו צמ"ה.